Döbbenetes eredményt hozott az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) akkreditált vegyipari laboratóriumának összehasonlító vizsgálata.
A folyékony mosószerek közül az a termék bizonyult a legjobb minőségűnek, amellyel a legkevésbé gazdaságoshoz képest kilencvenhárom forintot spórolhatunk meg minden mosáson.
A termékteszt magyar csoportgyőztesének összesített pontszámát a mosóporok közül is csak egy kihívó, a foltokkal szemben legkíméletlenebb tudta egy fikarcnyival felülmúlni.
A labor a kereskedelmi forgalomban kapható, fehér ruhákhoz ajánlott mosószerek közül vizsgált tíz folyékonyt és tíz mosóport. A termékek összetételét a címkén olvasható tájékoztatással vetették egybe. A minőségi ellenőrzés során pedig a tisztítási hatékonyságot vizsgálták.
A szakemberek megmérték a mosószerek felületaktív-anyag- és oxigénalapú fehérítőszer-tartalmát, amely minden esetben belefért a csomagoláson feltüntetett értékhatárokba. Egyforma fehér textilmintákat kávéval, fűszerpaprikás olajjal, spenóttal és meggylével koszoltak össze, majd 24 órás száradás után automata mosógéppel, 40 °C-on mostak ki.
A legismertebb, drágább termékek kevésbé teljesítettek jól a mesterségesen létrehozott szennyeződések eltávolításában. A foltok eltüntetésében egy illatszerbolt-hálózat saját márkás mosópora volt a leghatékonyabb.
Az összesített pontszámban szoros másodikként végzett folyékony mosószert jó teljesítménye mellett legalacsonyabb ára repítette az élmezőnybe.
A labor a fogyasztói ár és az adagolási ajánlás alapján számította ki az egy mosásra eső költséget. Hatalmas szórással szembesültek: a legolcsóbb, 27 forintos adagárú termék és a 120 forintos másik véglet között több mint négyszeres a különbség. A vizsgálatok kedvező tapasztalata, hogy mindegyik mosószer megfelelt az előírt követelményeknek, egyetlen fogyasztóvédelmi hatósági eljárást sem kellett indítani. A teszteléssel a minisztérium abban is segít a fogyasztóknak, hogy az ár-érték arányt figyelembe véve tudatosabb, pénztárcájukat kímélő döntést hozhassanak vásárlásaik során
–mondta Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.