A K&H nagyvállalati növekedési index kutatás alapján, ami a 2 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező, nem állami cégek egyéves várakozásait vizsgálja, a vállalatok a második negyedévben is pozitív pénzügyi változásokkal számolnak. A cégek összességében az árbevétel 2,3 és a profit 1 százalékos növekedését várják a következő 12 hónapra vonatkozóan. Bár a válaszadók közül kissé kevesebben kalkulálnak az árbevétel (29 százalék) és a profit (19 százalék) emelkedésével, mint az első negyedévben (40 százalék és 27 százalék), jóval többen számítanak pozitív változásra, mint csökkenésre. A derűlátó várakozások leginkább abban mutatkoznak meg, hogy mindössze a megkérdezettek 3 százaléka várja az árbevétel, és csak 4 százalék a profit visszaesését.
A vállalatok pénzügyi várakozásaiban már egyáltalán nem látszik az a borúlátás, amit a vírus okozott. Bár az előző negyedévhez képest csökkent az optimizmus, a mutatók ismét a járvány előtti időket idézik
– magyarázta Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A KSH adatai szerint áprilisban és májusban óriásit ugrott az ország exportbevétele (69 és 33,3 százalékot az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva). Igaz, az emelkedés a tavaly tavaszi alacsony bázis miatt ilyen kiugró, a kivitel értéke már nagyjából visszatért a vírus előtti szintre. Ez a vállalati várakozásokon is meglátszik: az exportra is termelő cégek összességében 2,5 százalékos bevételnövekedéssel számolnak a következő egy évben. 30 százalékuk várja a külföldi piacokról érkező bevételének emelkedését, ami magasabb, mint a belföldi bevételek növekedésére számítók aránya (25 százalék).
Úgy látszik, a szabályozási környezet és a gazdaságpolitika fontosabb, mint az árfolyam. Bár a vállalatok a forint gyengülését várják, és ezt negatívan értékelik saját kilátásaikra nézve, összességében mégis a pénzügyi helyzetük javulására számítanak
– értékelte az eredményeket Patrick van Overloop.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.