Idén júliusban 1599 új személyautót helyezett forgalomba a Suzuki, ezzel 15,13 százalékos piaci részesedést tudott megszerezni, a második helyen lévő Toyota 1017 autóval 9,62 százalékos részt tudhatott magáénak. A nyomában a Kia 959 személygépjárművel és 9,07 százalékos piaci részesedéssel. A Fordnak viszont csak a hatodik helyet sikerült megszereznie, igaz egy helyet javított a júniushoz képest, de még így is messze a dobogó, amelyen az év első hónapjaiban állandó szereplő volt.
Éves összevetésben azonban még mindig a Ford a harmadik, idén eddig ugyanis 6290 személyautót helyezett forgalomba, amellyel 8,35 százalékos piaci részesedést szerzett magának. A második helyen a Toyota áll 7426 autóval és 9,85 százalékos részesedéssel, és ezt a listát is a Suzuki vezeti 11224 személyautóval és 14,89 százalékkal.
Szegmenseket tekintve továbbra is a B-SUV a legnépszerűbb 22,49 százalékos piaci résszel, a második helyen a C-Alsó-közép áll 21,16 százalékkal, a harmadik pedig a C-SUV 16 százalékos piaci részesedéssel. Idén a január-júliusi időszakban összesen több mint 35 ezer SUV-t helyeztek forgalomba Magyarországon. Erősödik a szegmens iránti kereslet, és a gyártók reagáltak is erre, már nagyon széles a kínálat és alsó-közép kategóriában is elérhető sok modell. Az SUV-k fogyasztása azonban 5-10 százalékkal magasabb, mint az azonos kategóriájú alacsonyabb modelleké, miközben az unió szabályozás a károsanyag-kibocsátás csökkentésére törekszik.
Összességében kevesebb autót helyeztek forgalomba idén júliusban, mint egy hónappal, illetve egy évvel korábban - utóbbihoz viszonyítva 12,3 százalékos a lemaradás.
Tavaly a július jelentette a járvány első hulláma utáni lendület csúcsát, amikor 12047 személyautót helyeztek forgalomba, és csak a november-december volt ennél is jobb. Idén júliusban csak 10568 új autó került a magyar utakra, míg júniusban 11361.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.