Idén július eleje és augusztus közepe között a Extreme Digitalnál dupla akkora forgalmat generált a tanszerek és egyéb iskolai kiegészítők eladása, mint tavaly nyáron. A műszaki, elektronikai termékekben erős hibrid kereskedőnél legnagyobb számban a füzeteket, írószereket, kiegészítőket (hegyező, körző, vonalzó, radír), víz- és temperafestékeket rendelték a vásárlók.
Ezzel szemben az általános termékkategóriákat kínáló eMAG-nál ugyanebben az időszakban csaknem megháromszorozódott a tanszerek és iskolai felszerelések forgalma. Az eMAG-nál a háti-/tornazsákok, a filctollak és a füzetek voltak a legnépszerűbb iskolakezdési termékek.
200 ezres laptopokat kaphattak a gyerekek
Mindkét márka esetében bruttó 203 ezer forintos átlagáron vásároltak notebookot július eleje és augusztus közepe között a vásárlók. A legkeresettebb az Acer noteszgépe az Extreme Digitalnál és az eMAG-nál is, a második legnépszerűbb modell nyáron viszont egy közel 380 ezer forintos Apple MacBook Air és a Huawei nemrég megjelent, szupervékony Matebookja volt. A top tíz termék között van Lenovo és az Asus több modellje is.
Táblagépből az Extreme Digitalnál drágább modellek fogytak idén nyáron: bruttó 71 ezer forintot költöttek ezekre, míg az eMAG-vásárlók egy kicsivel kevesebbet, bruttó 58 ezret hagytak a kasszánál. Mindkét márka esetében az androidos Samsung és Lenovo tabletek a legnépszerűbbek, az Apple iPadek részesedése az eMAG-nál 10 százalék körüli, az Extreme Digital esetében néhány százalékkal magasabb.
Újként megjelent a Navon
Az Extreme Digital esetében a top 5 okostelefon mindegyike a Xiaomi és a Samsung androidos készülékei közül került ki, míg az eMAG eladási toplistáján a két gyártó mellé a Navon márkájú készülékek is felkerültek.
A legtöbb online tanszerrendelés Pest, Győr-Moson-Sopron és Hajdú-Bihar megyéből érkezett az Extreme Digitalhoz, míg az eMAG esetében Pest, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye került a top háromba.
Ennél érdekesebb, hogy míg az Extreme Digitalnál a tanszerek 47 százalékát kérték házhoz szállítással, addig az eMAG-os vásárlók 60 százaléka cselekedett hasonlóan. A bolti személyes átvétel az Extreme Digital vásárlói körében volt erősebb (19 százalék) az eMAG-ügyfelek durván feleennyien (10) választották ezt az opciót. Az eMAG easyboxos vagy az egyéb csomagponti átvétel mellett nagyjából azonos arányban döntöttek az ügyfelek mindkét márkánál: 34 százalékban az Extreme Digital, 30-ban az eMAG esetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.