Újra kezd magára találni a magyar drogériapiac.
A pandémia okozta pánikvásárlások vesztesei között szerepeltek a drogériák tavaly, hiszen a fogyasztók a vegyi árukat inkább az élelmiszert is árusító üzletekben vették meg. Ám a szektor a tavaly tavaszi 1 százalékpontos részesedéscsökkenést az év elejére ledolgozta, és az év közepére már túl is szárnyalta a korábbi szintet
– mondta a VG-nek Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője.
A drogériák a gyorsan forgó fogyasztási cikkek teljes magyarországi piacának 9 százalékát, míg a vegyi áruk forgalmának 41 százalékát tették ki értékbeni eladások tekintetében a tavaly júliustól 2021 júniusáig tartó periódusban. A NielsenIQ által vizsgált időszakban a nemzetközi láncokban és a magyarországi láncokhoz tartozó, valamint a független üzletekben 7 százalékkal több vegyi árut vásároltak a fogyasztók. A drogériák növekedését kizárólag a diszkontcsatorna tudta felülmúlni, amely mind az élelmiszer, mind pedig a vegyi áru tekintetében erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban.
A NielsenIQ adatai szerint a drogériákban a vásárlók a legnagyobb mennyiségben a finomkozmetikai, elsősorban a testápoláshoz köthető termékeket keresték, mint például a tusfürdőket vagy a különböző kozmetikai termékeket, ugyanakkor a pelenka és a mosószer is népszerűnek bizonyult. Ennek ellenére a kisebb háztartási, valamint tisztítószerek forgalma nőtt a legdinamikusabban az előző évhez képest. Abszolút, értékbeni növekedésben viszonylag vegyes kép rajzolódik ki: elsősorban a nehéz vegyi áruk kategóriái – mint a mosószer, öblítő vagy mosogatószer – erősödtek meg, de az arcápoláshoz köthető termékek forgalma is megugrott.
A dm online forgalma a pandémia ideje alatt jelentősen megnőtt: a magyarországi webshop forgalma többszörösére nőtt a járvány kitörése után
– mondta a VG-nek Hittner Krisztina, a dm PR- és ügyfélszolgálati csoportvezetője. A kosárérték folyamatosan nő, a megrendelések száma pedig megduplázódott a pandémia előtti szinthez képest. A legtöbben a háztartási papírárukat és tisztítószereket vásárolták, majd a higiéniai termékek, a gyógytermékek és a vitaminok iránt nőtt meg a kereslet. A lezárások időszakában pedig a kozmetikai és fodrászszolgálatásokhoz kapcsolódó eszközöket vették a legtöbben.
A Magyarországon 2800 főt foglalkoztató drogéria a tavalyi üzleti évet (2019. október 1. – 2020. szeptember 30.) közel 122 milliárd forintos forgalommal zárta. A 262 boltot fenntartó drogérialánc az elmúlt időszakban az üzleteit még frekventáltabb helyre költöztette, és felújításokba kezdett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.