A következő napokban jelentősen nőhet az import- és az exportfuvarok díja, mert torlódások alakultak ki a nagyobb kínai repülőtereken, a vasúti szállítás lelassult, a helyzet hatása pedig ellenőrizhetetlen, a folytatás nem látható előre – figyelmezteti magyarországi ügyfeleit az Ekol Logistic Kft. Ráadásul – mint jelzi – partnereitől úgy tudja, hogy a helyzet romolhat a következő hetekben.
A cég néhány példát is hozott: a hosszadalmas rakodás miatti késések elkerülése érdekében egyre több teherszállító járatot törölnek a sanghaji Putung (Pudong) repülőtéren.
A kínai repülőtereken az áru már most is 2-3 hete torlódik, a közeledő kínai főszezon pedig pluszterhet ró a légikikötők forgalmára. A légitársaságok a múlt héten 80, a mostani héten 50 százalékban törölték a járataikat, és szeptember első hetében is várhatók korlátozások.
Nagyban befolyásolja a helyzetet a kínai 7+7+7 karanténpolitika is, amely előírja, hogy a repülőtéri személyzet 7 napig dolgozhat, 7 napig karanténban kell tartózkodnia egy szállodában, majd 7 napig otthon köteles karanténban maradni. A Csengcsou Hszincseng (Zhengzhou Xinzheng) Nemzetközi Repülőtér is kevesebb rakományt fogad be az elmúlt hetek nagymértékű elmaradása és a járványellenes intézkedések szigorítása miatt.
A vasúti teherszállítást a kazah és lengyel határon történő torlódás és ennek következményeként az egész transzszibériai vonalon kialakult csúszások nehezítik. Így az érintett eszközök és a konténerek nem jutnak vissza a megfelelő gyorsasággal Kínába, ahol emiatt a tavaszihoz hasonló, bár talán annál kisebb konténerhiány alakulhat ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.