Külpiaci irodák fenntartása nélkül is el tudta kezdeni nemzetközi terjeszkedését az értékesítéstámogató és marketingfolyamatok digitalizálásával foglalkozó Proworx, mivel olyan nagyvállalati partnerekkel dolgozik, mint a Mol, a Fornetti vagy épp az OTP Bank. A cég célja, hogy ezek a magyar nagyvállalatok cégcsoportszinten vezessék be a megoldásait, így azokat egész regionális és nemzetközi hálózatukban használhatják.
Egyelőre minden feladatot Budapestről látunk el, hamarosan azonban szeretnénk fióktelephelyeket is létrehozni a régiónk piacain, hogy aktívabb jelenléttel a helyi nagyvállalatoknak is megoldást kínáljunk
– mondta a VG-nek Pichovszky Domonkos, a Proworx Digital alapító ügyvezetője. A külpiaci fiókirodák megnyitásához nemzetközi tőkebevonásban gondolkodnak, erről már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak.
A járvány következményei a Proworx piacára is hatottak, méghozzá elég ellentmondásosan. A nagyvállalatok felismerték, mekkora értéket képviselnek a cégek értékesítését támogató megoldások, amelyek a marketingtevékenységeiket automatizálják, ezáltal hatékonyabbá teszik a vállalatok működését, és nagyot lendítenek az értékesítéseken. A járvány miatt fokozódik a nyomás a vállalati vezetőkön, hogy növekvő összegeket fordítsanak a digitalizációra. A magyar startupnak az is a malmára hajthatja a vizet, hogy a megoldásait gyorsan és költséghatékonyan tudta bevezetni a partnereknél. 2020-ban a cég árbevétele a négyszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva, és idén is duplázódásra számít az alapító.
A növekedésnek azonban korlátokat szab, hogy a magyar piac top 200 cégének csak kis része van hazai kézben, miközben – a terület fontossága miatt – a digitalizáció átkerült a központi hatáskörök közé.
Vagyis ha egy nemzetközi céget Magyarországon szeretne kiszolgálni a startup, akkor is külföldre kell mennie üzletet kötni. Cserébe viszont, ha létrejön az együttműködés, akkor az egész cégcsoportban bevezethetik a megoldást.
A cégek számára azért is vonzó a megoldásunk, mert a retail üzlethálózatokban éves szinten több millió eurós profitot tud hozzátenni pusztán azáltal, hogy egy szoftveralapú digitális hálózatba kerül a fogyasztói kommunikációs és egyéb reklámfelületek eszközparkja. Egy árnyomástól szenvedő piacon ilyen szintű profitnövekedést nem tud elérni egyetlen cég sem pusztán a fogyasztói árrés növelésével. A mi megoldásainkkal úgy tud többletbevételt generálni bármely partnerünk, hogy az árát nem a fogyasztók fizetik meg
– emelte ki Pichovszky Domonkos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.