Már 500 iskolában érhető el a #RedCrossBox, amelynek segítségével több 10 ezer csomag prémiumkategóriás intimbetétet juttat el a Magyar Vöröskereszt az érintettekhez az egész országban, a program támogatója a Procter & Gamble. A menstruációs szegénység okozta problémák hazánkban és a nagyvilágban is jelentősek.
Magyarországon is gyakori eset, hogy menstruáció idején a tanulók azért hiányoznak az órákról, mert sajnos nem engedhetik meg maguknak az alapvető női intimhigiénés termékek megvásárlását.
Arról, hogy hazánkban pontosan hány embert érint a menstruációs szegénység, még mindig nincs pontos adat. A Lányból nővé projekt 2019-es indulásakor anonim kérdőívet töltöttek ki a felmérésben részt vevő iskolás lányok, amelyben arra a kérdésre kereste a szervezet a választ: előfordult-e, hogy egészségügyi eszköz hiányában hiányzott az iskolai tanítás alól? A kérdőívek kiértékelésekor a megkérdezettek mintegy 10 százaléka érintett volt, a kutatásban 4300 lány vett részt.
A hiányzások kialakulásához hozzájárulhat a felvilágosítás és az edukáció hiánya, így a Lányból nővé program folytatásában erre is kiemelt hangsúlyt fektetett a szervezet egy oktatófilm elkészítésével.
A bokszokat a programban részt vevő iskolákban helyezik ki, a piros ládákból pedig az iskola bármely tanulója – egyéni háttér vizsgálata nélkül – kérhet egészségügyi betétet szükség esetén. A Magyar Vöröskereszt programja szerint fontos, hogy a menstruáció témája ne legyen többé tabu, és hogy a nővé válás folyamata szégyenérzet helyett büszkeséggel töltse el a fiatalokat, amely pszichés fejlődésük szempontjából is nagyon fontos. Az elmúlt két év tapasztalatai alapján nemcsak a lányok, de a fiúk körében is fontos ennek az üzenetnek az erősítése, hogy minél kevesebb esetben fordulhasson elő bántó, stigmatizáló viselkedés a kamaszok körében.
Vannak országok, ahol a menstruációs szegénységen úgy próbálnak enyhíteni, hogy eltörlik a betétek és a tamponok áfáját.
És vannak országok, ahol az iskolák fenntartói arra kötelezik az intézményeket, hogy ingyenesen intimhigiénés termékeket biztosítsanak a tanulók számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.