Azt szeretnénk bemutatni, hogy egyek vagyunk a természettel, hiszen a gazdálkodók a leginkább érdekeltek abban, hogy a természeti környezet ne romoljon, mert a megélhetésük függ ettől – mondta Nagy István agrárminiszter a 80. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) megnyitóján. Fontos a kiállítás azért is, mert a városi emberek egyre messzebb kerülnek a természettől, a gazdálkodóknak pedig fel kell hívniuk a figyelmet a társadalmi, gazdasági és környezeti egyensúly fenntartásának fontosságára. Azt is tudatosítani kell, hogy a mezőgazdaság az egyik legzöldebb gazdasági ágazat, egyben pedig ösztönözni kell a gazdálkodókat a még fenntarthatóbb gazdálkodásra – tette hozzá.
Emellett növelni kell a termelékenységet, az agrárgazdálkodók technológiai színvonalát. Ehhez most rendelkezésre állnak a források, hiszen idén eddig több mint ezermilliárd forint pályázati pénzt kötöttek már le.
A termelők számára fontos a stabilitás és a kiszámíthatóság, ezért
a kincstár október 18-tól – az uniós szabályok szerinti lehető legkorábbi időponttól – megkezdi a támogatási előlegek utalását, így a különböző jogcímeken 260 milliárd, illetve 46 milliárd forint érkezik a gazdálkodók számlájára
– jelentette be.
Az OMÉK jellegzetessége, hogy együtt jelenik meg a hagyomány és a jövő technológiája – mondta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke. Kiemelte, hogy az agrárium jó teljesítményét a kormányzat is elismerte, jelentős forrásokat biztosítva a következő évek fejlesztéseihez. Különösen örömteli, hogy a források jelentős része az élelmiszerfeldolgozás fejlesztést szolgálja, arra ugyanis nagy szükség van, mert ezen a területen érzékelhető még versenyképességi hátrány.
A NAK elnöke szerint az élelmiszeripar teljesítményének növekedéséhez fontos a lakosság meggyőzése is, hogy minél nagyobb arányban válasszanak hazai terméket.
Egy évtizeddel ezelőtt stratégiai célként fogalmazta meg a kormány, hogy a kulcsfontosságú ágazatokban 50 százalék feletti legyen a magyar szereplők súlya, amit el is értek, kivéve az élelmiszer-kiskereskedelmet. Kiemelt feladat, hogy ezen a területen is elérjük ezt a célt, ebben nem lehet kompromisszumot kötni
– nyomatékosította.
Nehéz két évet hagytunk magunk mögött, aminek a legfőbb tanulsága a magyar magyar vidék és a gazdálkodók helytállása volt – mondta beszédében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. Az agráriumban dolgozók áldozatos munkája más szempontbók sem volt eredménytelen, az ágazat presztízse emelkedett. Egyébként is intenzív fejlődésen ment át az utóbbi időben az agrárium, ami nem csak belföldön, hanem a dinamikusan megnövekedett exportteljesítményben is látszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.