Idén szeptemberben 9524 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 16,8 százalékkal marad el 2020. szeptemberéhez képest
a Datahouse legfrissebb adatai szerint. A szeptember lett idén a második leggyengébb hónap a januári 8868 forgalomba helyezett személyautó után, vagyis még az augusztusi 9644 forgalomba helyezést sem érte el. A harmadik negyedévben 29734 újautót regisztráltak a márkák, 13,6 százalékkal kevesebbet, mint 2020 harmadik negyedévében, illetve 26,7 százalékkal marad el 2019 azonos időszakától. Idén az első kilenc hónapban összesen 94541 személyautót regisztráltak, 4,9 százalékkal többet, mint 2020 első kilenc hónapjában, és 17,9 százalékkal kevesebbet, mint 2019 azonos időszakában.
A márkák közötti megoszlást tekintve továbbra is a Suzuki vezet toronymagasan,
1595 új személygépjárművet helyezett forgalomba az említett hónapban, ezzel a piac 16,75 százalékát szerezte meg.
A második helyen a Toyota áll 994 autóval és 10,44 százalékos részesedéssel, a harmadik helyre – a nyári alacsony eladások után – sikerült ismét felkapaszkodnia a Fordnak, 914 gépjárművel és 9,6 százalékos piaci részesedéssel. Ezzel letaszította a dobogóról a Kiát,
amely az elmúlt hónapokban a harmadik helyezett volt, szeptemberben a 785 forgalomba helyezett személyautó azonban csak a negyedik helyezéshez volt elegendő. Éves összevetésben ugyanez a rangsor, idén eddig a Suzuki 14110 új személyautót helyezett forgalomba, a Toyota 9437 darabot, 7898 darabot a Ford, 7085 gépjárművet pedig a Kia.
Idén több mint 21 ezer B-SUV-t helyeztek forgalomba, a szegmens piaci részesedése 22,37 százalék, amely jelentős emelkedés 2020 első kilenc hónapjához viszonyítva. A második legnépszerűbb továbbra is, a C-Alsó-közép kategóriában minimális, 412 autó volt a visszaesés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A harmadik helyen a C-SUV áll több mint 15 ezer autóval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.