A GYSEV Cargo október 20-án elindította az első, 740 méter hosszú próbavonatát a Sopron–Budapest szakaszon, a corcap nevű nemzetközi projekt keretében.
A projektpartnerek és a meghívottak között az Európai Bizottság, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, valamint a különböző uniós vasúti árufuvarozási folyosók képviselői is helyet kaptak, akik két személyszállító kocsiban kísérhették a szerelvényt.
A TEN-T próbavonatot a GYSEV és a GYSEV Cargo közösen szervezte az előző napon a Hotel Sopronban megrendezett nemzetközi vasúti fuvarozási workshop folytatásaként. Mindkét esemény az Interreg corcap projekt (Capitalising TEN-T corridors for regional development and logistic – A TEN-T folyosók kihasználása a regionális fejlesztés és a logisztika szempontjából) része.
A workshopon az Európai Bizottság (DG MOVE) részéről, Balázs Péter, a TEN-T vasútpolitika egyik koordinátora ismertette a transzeurópai közlekedési hálózatok politikai keretének jelenleg folyamatban lévő felülvizsgálati céljait. Vitaindító előadása során hangsúlyozta, hogy a vasúti árufuvarozási ágazatnak jobban kell alkalmazkodnia a piaci igényekhez és az ügyfelek elvárásaihoz, különös tekintettel a TEN-T infrastrukturális szabványainak időben történő bevezetésére, amelyek magukban foglalják a 740 m hosszú tehervonatok üzemeltetésének engedélyezését a törzshálózati vonalakon, 2030-as céldátummal.
Emellett kiemelte a vasúti árufuvarozás elengedhetetlen szerepét az európai zöld megállapodás céljainak elérésében, annak érdekében, hogy
2030-ig 55 százalékkal csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást és elérjék a karbonsemlegességet 2050-re.
Mogyorósi Szilvia, az Innovációs és Technológiai Minisztérium főosztályvezetője, köszöntőjében kiemelte Magyarország erős szerepvállalását az EU vasúti árufuvarozási folyosóiban, és számos olyan fontos beruházásról tett említést, amelyek a magyarországi vasúti infrastruktúrán a szűk keresztmetszetek kiküszöbölését, a kapacitás növelését, illetve a hatékonyabb vasúti árufuvarozási műveletek lehetővé tételét célozzák.
Kiemelte, hogy egy jövőbeni magyarországi V4-es nagysebességű vonal további kapacitásokat szabadíthat fel a hagyományos hálózaton, lehetővé téve a vasúti rendszer számára, hogy alkalmazkodjon a személy- és teherforgalom várható növekedéséhez.
A TEN-T próbavonat az első 740 méter hosszú tehervonat volt a 216 km hosszú Sopron–Budapest útvonalon, amely jól szemléltette a TEN-T műszaki követelményeit a TEN-T hálózat vonalai számára.
A TEN-T próbavonat tapasztalataira építve az érintett felek további elemzésekbe fogtak. Cél a jobb feltételek biztosítása a hatékonyabb és versenyképesebb vasúti árufuvarozáshoz, annak legfontosabb útvonalain, különös tekintettel a hosszabb vonatok közlekedtetésének elősegítésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.