BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, hány évig nem mennek még nyugdíjba a belsőégésű motoros autók

Az autók teljes életciklusára vetített károsanyag-kibocsátás csak 20-30 százalékkal alacsonyabb az elektromos autók esetében, mint egy korszerű belsőégésű motorosnál.

Az elektromobilitás egy új korszakot nyitott a járműgyártásban, így az ágazat szereplőinek a korábbinál szorosabb együttműködésre és információcserére van szüksége ahhoz, hogy lépést tudjon tartani. Az elektromos járművek a közúti közlekedés károsanyag-kibocsátásának csökkentését célozzák, amely fontos klímavédelmi lépés még úgy is, hogy a közúti forgalom a bolygót terhelő szén-dioxid-kibocsátásnak csak a 18 százalékáért felelős.

Ha az autógyártók nem csinálnak semmi egyebet, csak mától betartják a jogi követelményeket a károsanyag-kibocsátás tekintetében, akkor 2030-ra a forgalomba helyezett új autók 28-30 százaléka lenne elektromos, ha viszont a vásárlókban is nő a környezettudatosság, akkor 2030-ra ez az arány a 40 százalékot is elérhető – mondta Gergen Péter, a Robert Bosch Kft. e-mobilitási igazgatója a TÜV Rheinland InterCert Kft. e-mobilitás CE fórumán. Jelenleg körülbelül 1,4 milliárd jármű van a világon, és évente 70-80 millió jármű a globális termelés átlagosan.

Fotó: DIBYANGSHU SARKAR

Ha a gyártók mostantól kizárólag elektromos autókat gyártanának, akkor is 17-20 év lenne az autók teljes lecserélése, így nagy eséllyel még 30-50 évig lesznek belsőégésű motoros járművek a világ útjain

– emelte ki a szakember. Hozzátette, az euro 6-os motorok már nagyon tiszta technológiát jelentenek, és nem is ezekkel a járművekkel, hanem a 15 évnél idősebbekkel van probléma, így a modern belsőégésű motorra szerelt járműveknek még van és rövid távon biztosan lesz is létjogosultsága.

Az autók teljes életciklusára vetített károsanyag-kibocsátás egyébként csak 20-30 százalékkal alacsonyabb az elektromos autók esetében, mint egy korszerű belsőégésű motorosnál a német energiamixhez igazítva, tehát messze nem teljesen zöld technológia, mert ugyan az e-autó lokálisan szén-dioxid-kibocsátástól mentes, de az áramot termelni kell, szállítani, betölteni. Középtávon sok belsőégésű motorra szerelt autó működik majd megújuló, vagy szintetikus üzemanyaggal, illetve még nem dőlt el, hogy mi lesz a jövő autójának energiatárolója. Gergen Péter elmondása szerint a Bosch több nagy kompetenciaterületen dolgozik, az egyik, hogy olcsóbbak legyenek az e-autók, ezért a költségek csökkentésének a lehetőségeit vizsgálják, illetve a tervek szerint az elektromos hajtás fejlesztésnek a fele magyarországi fejlesztőközpontban készül majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.