Az elektromobilitás egy új korszakot nyitott a járműgyártásban, így az ágazat szereplőinek a korábbinál szorosabb együttműködésre és információcserére van szüksége ahhoz, hogy lépést tudjon tartani. Az elektromos járművek a közúti közlekedés károsanyag-kibocsátásának csökkentését célozzák, amely fontos klímavédelmi lépés még úgy is, hogy a közúti forgalom a bolygót terhelő szén-dioxid-kibocsátásnak csak a 18 százalékáért felelős.
Ha az autógyártók nem csinálnak semmi egyebet, csak mától betartják a jogi követelményeket a károsanyag-kibocsátás tekintetében, akkor 2030-ra a forgalomba helyezett új autók 28-30 százaléka lenne elektromos, ha viszont a vásárlókban is nő a környezettudatosság, akkor 2030-ra ez az arány a 40 százalékot is elérhető – mondta Gergen Péter, a Robert Bosch Kft. e-mobilitási igazgatója a TÜV Rheinland InterCert Kft. e-mobilitás CE fórumán. Jelenleg körülbelül 1,4 milliárd jármű van a világon, és évente 70-80 millió jármű a globális termelés átlagosan.
Ha a gyártók mostantól kizárólag elektromos autókat gyártanának, akkor is 17-20 év lenne az autók teljes lecserélése, így nagy eséllyel még 30-50 évig lesznek belsőégésű motoros járművek a világ útjain
– emelte ki a szakember. Hozzátette, az euro 6-os motorok már nagyon tiszta technológiát jelentenek, és nem is ezekkel a járművekkel, hanem a 15 évnél idősebbekkel van probléma, így a modern belsőégésű motorra szerelt járműveknek még van és rövid távon biztosan lesz is létjogosultsága.
Az autók teljes életciklusára vetített károsanyag-kibocsátás egyébként csak 20-30 százalékkal alacsonyabb az elektromos autók esetében, mint egy korszerű belsőégésű motorosnál a német energiamixhez igazítva, tehát messze nem teljesen zöld technológia, mert ugyan az e-autó lokálisan szén-dioxid-kibocsátástól mentes, de az áramot termelni kell, szállítani, betölteni. Középtávon sok belsőégésű motorra szerelt autó működik majd megújuló, vagy szintetikus üzemanyaggal, illetve még nem dőlt el, hogy mi lesz a jövő autójának energiatárolója. Gergen Péter elmondása szerint a Bosch több nagy kompetenciaterületen dolgozik, az egyik, hogy olcsóbbak legyenek az e-autók, ezért a költségek csökkentésének a lehetőségeit vizsgálják, illetve a tervek szerint az elektromos hajtás fejlesztésnek a fele magyarországi fejlesztőközpontban készül majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.