BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megvan, kik újíthatnak fel 2600 kilométer utat

A teljes beszerzés értéke több mint 314 milliárd forint.

Eredmény született a Magyar Közút Nonprofit Zrt. áprilisban kiírt gigantikus tenderében – olvasható az európai közbeszerzési értesítő friss számában. A hat részből álló keretmegállapodásban a 2021–25 közötti időszak országos közúthálózat-felújítási munkáit ítélték oda. A nyílt közbeszerzési eljárásban összesen 2615 kilométernyi út felújítása szerepel, amelynek értéke áfa nélkül 314,1 milliárd forint. Az október végén aláírt szerződések kapcsán ugyanakkor lényegi elem, hogy az ajánlatkérő rögzítette, a keretösszeg indikatív jellegű, vagyis a közbeszerzési eljárás nem eredményez kötelező megrendelést a közbeszerzési dokumentumokban szereplő értékre és mennyiségekre vonatkozóan.

Fotó: Krizsán Csaba / MTI

Az építési beruházás európai uniós finanszírozású (Terület- és településfejlesztési operatív program, TOP). Alapvetően fejlesztési és felújítási munkákat, illetve út- és hídfelújítási munkálatok kivitelezését célozza. Az érintett régiók a következők:

  1. Észak-Alföld régió (Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok megye): A tervezett projektszakaszok hossza 413 km, a keretmegállapodás időtartama alatt a felhasználásra kerülő keretösszeg legfeljebb nettó 49,6 milliárd forint. A megbízást a Colas Út Építőipari Zrt., a Strabag Általános Építő Kft., a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft., a KE-Víz 21 Építőipari Zrt. és a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. nyerte el.
  2. Észak-Magyarország (Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád megye): Az itt tervezett projektszakaszok hossza ugyancsak 413 km, a keretösszeg pedig nettó 49,6 milliárd. Ezt a részt a Swietelsky Magyarország Kft., a Strabag Általános Építő Kft., a Colas Út Építőipari Zrt. és a HE-DO Építő Zrt. kapta meg.
  3. Dél-Alföld (Bács-Kiskun; Békés; Csongrád-Csanád megye): Szintén 413 km-ről és nettó 49,6 milliárd forintról van szó a keretmegállapodás időtartama alatt. A „Soltút” Útépítő, Fenntartó és Kereskedelmi Kft., a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt., a Strabag Általános Építő Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. szerezte meg a megbízást.
  4. Dél-Dunántúl (Baranya, Somogy, Tolna megye): A tervezett projektszakaszok hossza ezúttal is 413 km, ami legfeljebb nettó 49,6 milliárdból valósulhat meg. A feladatot az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a „Soltút” Útépítő, Fenntartó és Kereskedelmi Kft. és a Strabag Általános Építő Kft. hajthatja végre.
  5. Közép-Dunántúl és Közép-Magyarország (Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém, Pest megye): Az előbbiekhez képest ezúttal a tervezett projektszakaszok hossza 550 km, a felhasználásra kerülő keretösszeg pedig legfeljebb nettó 66,1 milliárd forint. Győzött a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt., a Swietelsky Magyarország Kft., a Colas Út Építőipari Zrt., az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., valamint a Strabag Általános Építő Kft.
  6. Nyugat-Dunántúl (Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala megye): A tervezett projektszakaszok hossza újra 413 km, a bekerülés megint nettó 49,6 milliárd. Nyert a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt., a Swietelsky Magyarország Kft., az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a Strabag Általános Építő Kft. és a Colas Út Építőipari Zrt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.