A teljes beszerzés értéke több mint 314 milliárd forint.
Hecker Flórián
2021.11.05, 11:37
Megosztom a cikket
Eredmény született a Magyar Közút Nonprofit Zrt. áprilisban kiírt gigantikus tenderében – olvasható az európai közbeszerzési értesítő friss számában. A hat részből álló keretmegállapodásban a 2021–25 közötti időszak országos közúthálózat-felújítási munkáit ítélték oda. A nyílt közbeszerzési eljárásban összesen 2615 kilométernyi út felújítása szerepel, amelynek értéke áfa nélkül 314,1 milliárd forint. Az október végén aláírt szerződések kapcsán ugyanakkor lényegi elem, hogy az ajánlatkérő rögzítette, a keretösszeg indikatív jellegű, vagyis a közbeszerzési eljárás nem eredményez kötelező megrendelést a közbeszerzési dokumentumokban szereplő értékre és mennyiségekre vonatkozóan.
Az építési beruházás európai uniós finanszírozású (Terület- és településfejlesztési operatív program, TOP). Alapvetően fejlesztési és felújítási munkákat, illetve út- és hídfelújítási munkálatok kivitelezését célozza. Az érintett régiók a következők:
Észak-Alföld régió (Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok megye): A tervezett projektszakaszok hossza 413 km, a keretmegállapodás időtartama alatt a felhasználásra kerülő keretösszeg legfeljebb nettó 49,6 milliárd forint. A megbízást a Colas Út Építőipari Zrt., a Strabag Általános Építő Kft., a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft., a KE-Víz 21 Építőipari Zrt. és a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. nyerte el.
Észak-Magyarország (Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád megye): Az itt tervezett projektszakaszok hossza ugyancsak 413 km, a keretösszeg pedig nettó 49,6 milliárd. Ezt a részt a Swietelsky Magyarország Kft., a Strabag Általános Építő Kft., a Colas Út Építőipari Zrt. és a HE-DO Építő Zrt. kapta meg.
Dél-Alföld (Bács-Kiskun; Békés; Csongrád-Csanád megye): Szintén 413 km-ről és nettó 49,6 milliárd forintról van szó a keretmegállapodás időtartama alatt. A „Soltút” Útépítő, Fenntartó és Kereskedelmi Kft., a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt., a Strabag Általános Építő Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. szerezte meg a megbízást.
Dél-Dunántúl (Baranya, Somogy, Tolna megye): A tervezett projektszakaszok hossza ezúttal is 413 km, ami legfeljebb nettó 49,6 milliárdból valósulhat meg. A feladatot az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a „Soltút” Útépítő, Fenntartó és Kereskedelmi Kft. és a Strabag Általános Építő Kft. hajthatja végre.
Közép-Dunántúl és Közép-Magyarország (Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém, Pest megye): Az előbbiekhez képest ezúttal a tervezett projektszakaszok hossza 550 km, a felhasználásra kerülő keretösszeg pedig legfeljebb nettó 66,1 milliárd forint. Győzött a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt., a Swietelsky Magyarország Kft., a Colas Út Építőipari Zrt., az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., valamint a Strabag Általános Építő Kft.
Nyugat-Dunántúl (Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala megye): A tervezett projektszakaszok hossza újra 413 km, a bekerülés megint nettó 49,6 milliárd. Nyert a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt., a Swietelsky Magyarország Kft., az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a Strabag Általános Építő Kft. és a Colas Út Építőipari Zrt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.