November 29-én hajnalban indul a Hódmezővásárhely–Szeged villamosvasút, az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között – jelentette be Lázár János csütörtökön a Hódmezővásárhely-Népkert állomáson.
A beruházásáért felelős kormánybiztos sajtótájékoztatón azt mondta,
a két várost összekapcsoló tram-train elindítása társadalmi hatásában csak a Békéscsaba–Szeged vasútvonal 150 évvel ezelőtti átadásához hasonlítható.
Az első szerelvény november 29-én 3 óra 31 perckor indul el Hódmezővásárhelyről és 4 óra 38 perckor Szegedről. A beüzemelés időszakában, december 31-ig óránként követik egymást a járatok – közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.
A következő szakaszban március közepéig csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve délután – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik egymást a szerelvények.
A tram-train csütörtökön, pénteken és szombaton éjszakánként is közlekedik majd a két város között – tudatta a kormánybiztos.
Lázár János hangsúlyozta, a 80 milliárd forintból megvalósult beruházás akkor lesz sikeres, ha versenyképes más közlekedési módokhoz képest, az utasok olcsóbban és gyorsabban juthatnak el az egyik városból a másikba. Jelenleg a két település központja között autóbusszal, illetve vonattal – szegedi átszállással – 50-55 percig tart az utazás.
A beüzemelés időszakában a tram-train szerelvények 40 perc alatt teszik meg a hódmezővásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér közötti utat. Január közepétől a menetidő három-négy perccel csökken, és a cél az, hogy március közepétől ne haladja meg a 35 percet — mondta.
Az utasok április 15-ig ingyen használhatják majd a szerelvényeket. Ezt követően a két város között a menetjegy 465 forintba kerül majd, a Hódmezővásárhelyen belüli utazásért pedig 250 forintot kell fizetni – közölte a politikus.
A szolgáltatást üzemeltető MÁV ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy a két városban és a tram-trainen egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására, ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd – mondta Lázár János, hozzátéve, dolgoznak a MÁV és a Volán járatait egyaránt érintő tarifaközösség kialakításán is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.