Mint sokan a kereskedelemben, a nyíregyházi Marso Kft. is megérezte a kereslet ingadozását a pandémia időszakában, de ez sem tudta megtörni a gumiabroncsok forgalmazásával foglalkozó magyar tulajdonú vállalkozás árbevételének és nyereségének sok éve tartó növekedését. Sőt, a Magyarországon 19 telephellyel, Szerbiában és Romániában leányvállalatokkal rendelkező Marso a további expanzióra is felkészült.
Tavaly mintegy hét százalékkal bővült a Marso Ipari Kereskedelmi Szolgáltató Kft. árbevétele, 29,19 milliárd forintra, – ami csaknem tízmilliárddal haladja meg a 2016-os szintet –, az adózás előtti nyeresége pedig negyedével, 1,05 milliárd forintra. Szezonálisan erősek a decemberi eladások, és ez az adat még hiányzik, de idén 33 milliárd forint körül lehet a bevétel, a profit pedig kis mértékben szintén bővülhet, mintegy 1,1 milliárd forintra – mondta a VG-nek Becser Zoltán ügyvezető.
Jövőre jelenleg 5-7 százalékos árbevétel-bővüléssel számolnak, miközben a nyereség kicsit csökkenhet, ami azonban "kellemes" gond. Az átmeneti megtorpanást az okozza, hogy egy nagyon jelentős beruházáson jutnak túl, ami a jövőbeli eredményességet szolgálja. Egy éve kezdett a cég egy 5,5 milliárd forintos költségű raktárbázis kiépítésébe Dunaharasztin, amihez egyedi kormánydöntéssel támogatást is elnyertek. Ez további expanziót alapoz meg a vállalkozás számára, nem csak tevékenységben, hanem létszámban is. A jelenleg 300 körüli létszám 2022-ben a 330-at is meghaladhatja.
A jövő év más szempontból is mérföldkőnek ígérkezik. A Marso több európai országba is reexportál gumiabroncsokat, de leányvállalata eddig csak Romániában volt 2002, és Szerbiában 2013 óta. Elérkezettnek látják az időt, hogy 2022-ben Szlovákiában is megjelenjenek vállalatként, ahová már eddig is voltak eladásaik.
A Marso csoport egy határozott stratégia megvalósításával érte el, hogy nem vált a járvány kárvallottjává, és megőrizte képességét a továbblépésre - mondta az ügyvezető. Évek óta nagyon szigorú tervezési rendszerben dolgoznak, a költségeket folyamatosan optimalizálva, és ez jól jött a pandémia időszakában, amikor a korábbinál is nagyobb rugalmasságra volt szükség.
Hétről-hétre, hónapról-hónapra kellett újratervezni
– mondta a vállalatvezető. Emellett nagy segítséget jelentett a korábban kialakított ügyfélközpontú gyakorlat, és az, hogy nyílt kommunikációval a vállalat a munkavállalóit is bevonta a válságkezelésbe – tette hozzá Becser Zoltán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.