Az Audinál a korábbi évek hagyományainak megfelelően szünetelt a termelés az év végén, ezt az időszakot a szükséges karbantartási és átépítési feladatokkal töltötte a vállalat.
A motorgyártásban már újra elindult a munka, ezen a területen az átfogó termelési szünet 2021. december 27-től 2022. január 3-ig tartott.
A járműgyártás területén a tervezett termelési szünet 2021. december 20-tól 2022. január 17-ig tart – közölte a VG-vel az Audi Hungaria Zrt. A vállalat előrejelzései szerint idén a koronavírus és a félvezető-ellátás miatti bizonytalanságok továbbra is hatást gyakorolnak a járműiparra világszerte, így az Audi Hungaria termelésére is.
Mivel az elmúlt évet a kihívásokkal teli keretfeltételek ellenére stabil termelési eredménnyel zárták, bizakodva tekintenek a 2022-es esztendőre
– közölte a vállalat.
A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021. december 23-án volt az utolsó termelési nap, és kedden indult újra a munka, vagyis 2021. december 24. és 2022. január 3. között volt a szokásos év végi karácsonyi leállás – közölte lapunk kérdésére a vállalat. Tájékoztatása szerint idén az európai zöldtörekvésekkel összhangban tovább bővül az Esztergomban gyártott hibridkínálat, év elején érkezik a Vitara, év közepén pedig az új S-Cross (strong) hibrid változata. Gyártástechnológiáját a saját mérnöki állománya bevonásával tervezi fejleszteni a cég a karbonsemlegesség irányába tett lépésekkel. A cégcsoport, így a Magyar Suzuki is, 2050-re mindenhol a világon karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne működni.
A Suzuki tavaly összesen 17 650 új személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, ezzel 14,48 százalékos piaci részesedést szerzett az említett szegmensben, és hatodik éve piacvezető a személygépkocsiknál.
A globális csiphiány a magyarországi autógyárat sem kímélte, emiatt tavaly többször átállt az esztergomi gyártás csökkentett, egy műszakos termelésre, május 25–28. között a Japánból érkező tengeri szállítmányok késése miatt volt egy műszakos gyártás, szeptemberben pedig két hétre teljesen leállt a munka. Decemberben is egy műszakban zajlott a termelés a karácsonyi leállásig. Az Audi is hasonló nehézségekkel nézett szembe, a külső hatások miatt a gyártást nemcsak a megrendelési állományhoz, hanem az alkatrészellátási helyzethez is hozzá kellett igazítani. Ennek következtében az év során rövid időre le kellett állítani a termelést, műszaklemondások is előfordultak a motor- és a járműgyártás területén egyaránt. Például a félvezetőhiány miatt a június 28-i héten a vállalat járműgyárának legtöbb egysége nem termelt. Bár a csiphiány még messze nem oldódott meg, ennek ellenére az említett két magyarországi autógyár termelése jelenleg zavartalan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.