A 6 kategória közül a legnagyobb piacú tej forgalma a hazai kiskereskedelemben 43,5 milliárd forintra rúgott a 2020. november – 2021. októberi időszakban. Ez 5 százalékos visszaesést jelent az ezt megelőző 12 hónapos intervallummal összevetve. Mennyiséget tekintve több mint 200 millió liter tej fogyott a vizsgált időszakban, ami pedig 6 százalékos csökkenés az előző periódushoz képest.
Csirkemellből 2020 novembere és tavaly október között 12,5 milliárd forint értékben vásároltak a hazai fogyasztók, csaknem 11 ezer tonnát. Ebben a kategóriában is visszaesést regisztrált a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe, értékben 8, mennyiségben pedig 12 százalékkal csökkent az eladás.
A sertéscomb piaca meghaladta a 9 milliárd forintot a 2020 novembere és 2021. október közötti időszakot tekintve. Ez az összeg 6 százalékkal kevesebb, mint az ezt megelőző időszakban. Volumenben eközben 4 százalékkal nőtt az eladás, 7500 tonna sertéscombot adtak el a kiskereskedelemben.
39 milliárd forintért vásároltak a fogyasztók napraforgó-étolajat a 2021. októberrel záruló 12 hónapban, ami azt jelenti, hogy 29 százalékkal emelkedett a kategória értékbeli forgalma egyik időszakról a másikra. Mennyiségben több mint 700 ezer hektolitert vásároltunk a termékből, ez 2 százalékkal kevesebb, mint a megelőző időszakban.
Búzafinomlisztért 11 milliárd forint került a kasszákba a kiskereskedelemben, 2020 novembere és 2021 októbere közt, ez 7 százalékkal kevesebb, mint az ezelőtti azonos periódusban. 13 százalékkal csökkent a kategóriaeladás volumene, 71 ezer tonna lisztet vittek haza a vásárlók.
A kristálycukor piaca 19 milliárd forintot tett ki a vizsgált időszakban, súlyban kifejezve pedig 75 ezer tonnát vásároltak a termékből a hazai kiskereskedelemben. A NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján itt is némi csökkenést láthatunk: értékben 1, mennyiségben pedig 5 százalékkal volt kisebb a szegmens forgalma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.