Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyarok kétharmada nem tudja az életét elképzelni nélküle – mutat rá a Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív felmérés. A kutatás a gépkocsihasználati szokásokat és az elektromobilitással kapcsolatos attitűdöket vizsgálta.
A magyarországi háztartások 69 százalékának van saját tulajdonú személyautója. A válaszadók több mint kétharmada (70 százalék) elsődlegesen a mindennapi élet során szükséges úti célok eléréséhez, azaz a munkahelyre, az óvodába, az iskolába való eljutáshoz és a bevásárláshoz ül autóba.
A lakosság ötöde használja munkavégzésre a gépkocsiját, míg a megkérdezettek 11 százaléka válaszolta azt, hogy elsődlegesen szabadidős célból ül a járművébe.
A kutatás rávilágított arra is, hogy minél több autó van egy háztartásban, annál jellemzőbb, hogy a gépkocsit elsődlegesen munkavégzés miatt használják.
A magyar autósok 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életet saját gépkocsi nélkül. Ez egybecseng az európai tapasztalatokkal: éppen a Bosch egy korábbi felmérése mutatott rá, hogy az európai megkérdezettek 60 százaléka egyáltalán nem tud lemondani az autó nyújtotta előnyökről. A most készült kutatás szerint ez még inkább igaz azokra, akik munkavégzésre használják a járművüket, illetve azok körében, akik a mindennapi életük menedzseléséhez rendszeresen kocsiba ülnek.
Amikor az emberek mérlegelik, hogy milyen közlekedési módot válasszanak, több tényezőt is nagy jelentőséggel vesznek számításba. A magyarok körében fontos szemponttá vált a környezetkímélő közlekedés (78 százalék), ami megelőzi például a gyorsaságot vagy az időjárásnak való kitettséget is. Ugyanakkor a legfontosabb szempont a kiszámíthatóság (91 százalék), ezt a kényelem és a költséghatékonyság követi.
Ha valamilyen okból nem ülhetnek autóba, a gépkocsi-tulajdonosok 8 százaléka tekint az elektromos kerékpárra, az elektromos rollerre vagy valamilyen más elektromos hajtású járműre közlekedési alternatívaként.
Az elektromobilitás azonos mértékben vonzó a férfiak és a nők körében, de a leginkább a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások nyitottak rá.
„A jövő fenntartható mobilitása szempontjából egyre nagyobb jelentősége lesz az elektromos hajtásnak, az elektromobilitás pedig a Bosch magyarországi kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységének is az egyik fókuszterülete. Fontosnak tartottuk megvizsgálni, hogy a hétköznapi mobilitás során pontosan mik az emberek legfontosabb szempontjai, illetve hogyan viszonyulnak az elektromobilitáshoz” – mondta Gergen Péter, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elektromobilitás-fejlesztési igazgatója.
A várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz.
A Bosch célja, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén. A magyarországi vállalatcsoport a kiterjedt k+f tevékenység mellett elektromos hajtásrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt hatvani, miskolci és maklári telephelyein.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.