BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tizedével nőtt az autóeladás az AutoWallisnál

A tőzsde autós vállalatának gépjárműkölcsönzési üzletága is duplázott.

Továbbra is a piaci átlag feletti teljesítményt mutatnak az AutoWallis-csoport értékesítési számai. A magyar tőzsde autós vállalata az előző év hasonló időszakához képest 11 százalékkal több, összesen 7410 gépjárművet értékesített az első negyedévben. A csoport gépjárműkölcsönzési területe is jól teljesített: a bérleti események száma több mint duplázódott, miközben a bérleti napok száma közel 30 százalékkal emelkedett.

Fotó: Juhasz Istvan Andras / AutoWallis

Az átlagot meghaladó teljesítmény

Az AutoWallis-csoport messze a piaci átlag feletti teljesítményt mutatott fel az autóértékesítés terén az első negyedévben, miközben a csiphiány miatti kínálatszűkülés a szektor összes márkáját érinti. Fontos ugyanakkor, hogy keresleti oldalon az AutoWallis még nem észlel lassulást, az első negyedéves rendelési állománya 41 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában, melynek az is oka, hogy a korábbi megrendelések egy része a szállítási nehézségek miatt még nyitott. Az autógyártók szállítási zavarainak közvetlen hatása lemérhető az új gépjárművek értékesítési árrésének növekedésén, valamint az emelkedő használtautó-keresleten. Ez utóbbi esetében szintén nőnek az árrések, így összességében a csiphiány okozta kínálatszűkülés kedvezően hat az AutoWallis fedezet- és eredménytermelő képességére.

Az AutoWallis-csoport által értékesített gépjárművek száma 11,1 százalékkal, 7410 darabra bővült az év első három hónapjában (a növekedés kizárólag organikus volt, ugyanis a bázis negyedévben az összes korábbi akvizíció zárásra került). A társaság két üzletága közül a nagykereskedelmi üzletág értékesítése 15,6 százalékkal, 5266-ra emelkedett, ami elsősorban a SsangYong és Isuzu márkáknak volt köszönhető. A kiskereskedelmi üzletágban 1659 új és 485 használt gépjármű talált gazdára, az előbbi 1,1 százalékos csökkenésnek, az utóbbi 11,8-es növekedésnek felel meg. A csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márkapaletta diverzifikáltságát jól mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 10,9 százalékkal lassult. A kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén további bővülés volt megfigyelhető: 29 679-re nőtt (0,8 százalékkal) a szervizórák száma, miközben az AutoWallis-csoport által képviselt Sixt több mint a kétszeresére (123,1 százalékkal) növelte a bérleti események számát. A bérleti napok száma ennél kisebb ütemben, 29,2 százalékkal bővült, 39 185-re. A számok alapján a rövidebb időtartamú, jellemzően magasabb fedezettartalmú turisztikai célú bérlések száma emelkedik, hiszen az egy kölcsönzésre eső bérleti napok száma csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.