A Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága feljelentette a Ryanair légitársaságot, mivel az weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését.
A cég kizárólag a magyar aloldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofit-adót, amelyet a fogyasztók volnának kötelesek megfizetni.
Bocsánatkérést vár Nagy Márton a RyanairtőlNem csitul a vita a gazdaságfejlesztési miniszter és a légitársaság között. |
Ezzel szemben a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhet. Ezt a Ryanair is nagyon jól tudja, mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, hanem Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől Magyarország eddig eltekintett.
A Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy a weboldalán azt a hamis látszatot kelti, mintha a fogyasztókra kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extra díjat a vállalat kénytelen volna felszámítani nekik.
A Védett Társadalom Alapítvány hétfőn közérdekű bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amelyben kéri a jogsértő Ryanair-közlemények kivizsgálását.
Reagált a gazdaságfejlesztési miniszter a Ryanair nyilatkozatáraNagy Márton közleményben válaszolt az ír fapados légitársaságnak. |
A magyar és EU-s fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.