A Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan és hagy maga után kivetnivalót – közölte a gazdaságfejlesztési miniszter szerdán.
Közleményében a Nagy Márton kiemelte, „bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal. Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint”.
Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót például Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet – és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez –, miért épp a magyar eljárással akad gondja
– fogalmazott a gazdaságfejlesztési miniszter. Hozzátette, persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat.
Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást – a Ryanairtől is. Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak
– fogalmazott Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.
A nyilatkozat előzménye, hogy a kormány által bevezetett extraprofitadót a Ryanair – miután felszólította a magyar kormányt, hogy vonja vissza az intézkedést – az utasokra hárította, ezért a gazdaságfejlesztési miniszter fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítványozott a légitársaság ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.