Az idei második negyedévben 6 százalékkal nőtt a kimenő hívások száma, az adatforgalom pedig 5 százalékkal haladta meg az első negyedéves forgalmat a Yettel hálózatán, illetve az idei első félévben 15 százalékos volt a növekedés az adatforgalom esetében az előző év azonos időszakához képest, 2020. első félévéhez viszonyítva pedig 25 százalékos – közölte a VG kérdésére a Yettel Magyarország. Érdekesség, hogy a távközlési szolgáltató hálózatából
indított hívások hossza 2020 és 2021 között nőtt feltételezhetően a járványhelyzet miatt, ugyanakkor idén 3 százalékkal csökkent a beszélt percek száma a második negyedévben az elsőhöz képest,
az egész félévet összehasonlítva 2021 azonos időszakával pedig 5 százalékos a csökkenés. A küldött sms-ek száma között nincs szignifikáns különbség az első két negyedévben, ugyanakkor az idei első félévet a tavalyival összehasonlítva 25 százalékos a növekedés. Márciusban kiugróan magas volt az sms-forgalom, februárhoz képest közel 20 százalékkal növekedett, ami vélhetőleg az ukrajnai háborús helyzettel függhet össze.
A Magyar Telekom az idei első félévben a mobil- és a vezetékes hangforgalomban is csökkenést tapasztalt 2021 hasonló időszakához képest, az sms-forgalomban viszont nem látszik szignifikáns változás az előző két év első féléves adatához képest. A vezetékes adatforgalom nőtt az idei év első felében, a normál növekedésen túl néhány játékmegjelenés hatása is látszott, pluszforgalmat generálva.
A vezetékes hálózat forgalma pedig a magyar érintettségű sportesemények során volt kimagasló.
Emellett június közepétől a forgalmi növekedésben érződik a streamingpiac bővülésének hatása is, minden idők eddigi legnagyobb fix hálózati forgalma az április végi CoD (Call of Duty) Warzone játék update megjelenésekor volt tapasztalható – közölte a VG-vel a Magyar Telekom.
Mobiladat terén is nőtt a forgalom az idei első fél évben, az első negyedévben tapasztalt konszolidált használat után a második negyedév erős növekedést mutatott. A természetes növekedés mellett kiugró növekményeket a magyar érintettségű sportesemények közvetítései jelentették, minden idők eddigi legnagyobb mobilhálózati forgalma az Anglia–Magyarország Nemzetek Ligája meccs alatt volt tapasztalható.
A Telekom előfizetőinek roaming hangforgalma mindkét korábbi évhez képest nőtt 2022 első félévében, 2020 azonos időszakához képest 27, 2021 első félévéhez képest pedig 21 százalékkal.
Az EU-n kívüli roaming hangforgalom pedig majdnem duplájára nőtt a tavalyihoz képest.
A roaming adatforgalom növekedése a korábbi évek trendjeihez igazodva a hangforgalomnál nagyobb mértékben nőtt: 2020 első félévéhez képest több mint kétszeresére, míg 2021 első félévéhez képest közel kétszeresére nőtt idén. Az EU-n kívüli forgalmi növekményből látszik, hogy a korábbi két évben inkább az EU-n kívüli utazásokat fogták vissza az előfizetők, így idén a tavalyihoz képest több mint négyszeres volt a forgalmi növekedés.
A Magyarországon roamingoló külföldi előfizetők hangforgalma az idei első féléven 2021-hez képest csak minimális növekedést mutat, az EU-n kívülről érkezők hangforgalma azonban több mint háromszorosára nőtt tavalyhoz képest.
A vendég előfizetők roaming adatforgalma a vizsgált időszakokban több mint duplájára nőtt 2021-hez képest, ezen belül az EU-n kívülről érkezők adatforgalma több mint ötszörösére. Az EU-n kívülről jövő forgalom növekedésének mértéke nagyrészben az Ukrajnából érkezett menekültek többletforgalma miatt alakult – tájékoztatott a Magyar Telekom.
A Yettel hálózatában is jól tükrözik a roamingforgalmi adatok, hogy idén a járványügyi korlátozások feloldásával nőtt a nemzetközi utasforgalom. Az év első hat hónapjában fokozatosan nőtt a roamingfelhasználók száma, és júniusban már túl is lépte a tavalyi év rekordhónapjában, augusztusban mért számot. Az idei második félévben az elsőhöz képest 27 százalékkal volt magasabb a roamingolók száma.
A tavalyi első félévhez viszonyítva idén a roaming adatforgalom 46 százalékkal, a bejövő és kimenő hívások egyaránt 45 százalékkal, a küldött roaming sms-ek pedig 47 százalékkal emelkedtek.
A növekedés a nemzetközi hívások, azaz a Yettel belföldi hálózatából külföldre indított beszélgetések esetében is jellemző. Idén a január-júniusi időszakban az egy évvel korábbihoz képest az indított hívások mennyisége és hossza, valamint az sms-ek száma is több mint egyharmadával emelkedett – közölte a Yettel.
Kérdéseinkkel a Vodafone Magyarországot is megkerestük, cikkünk megjelenéséig azonban nem érkezett válasz a szolgáltatótól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.