Jócskán átformálta a keresletet az eMAG-nál a kormány júliusi 13-i bejelentése, amelyből kiderült, hogy augusztustól az átlagfogyasztás mértékéig lehet kedvezményesen áramot és gázt fogyasztani: az energiahatékonyságot célzó, segítő termékkategóriák forgalma kilőtt, más, a mindennapokhoz nem feltétlenül szükséges árucikkeké pedig csökkent.
A szokásos nyári slágerterméknek számítható összeszerelhető és felfújható medencék eladásai 67 százalékkal csökkentek az eMAG-nál a bejelentés nyomán az azt megelőző héthez képest, ugyanakkor a korábbinál ötödével magasabb átlagáron veszik ezeket: felfújható medencére bruttó 44 ezer, szilárd medencére 80 ezer forint körüli összeget költöttek a vásárlók. Nagyjából a felére csökkent a szárítógépek eladása, de ugyanennyivel estek a bőröndök, utazótáskák eladásai, ami azt jelzi, hogy sokan a nyaralás költségein spórolnak.
Bár a klímaberendezések eladott darabszáma is csaknem 90 százalékkal visszaesett az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta, mivel sok háztartásban egy modernebb, kisebb fogyasztású hűtő-fűtő klímaberendezés segíthet a rezsi csökkentésében, az eMAG az eladások visszarendeződésére számít, hiszen a bejelentés óta eltelt napokban a tíz legnépszerűbb berendezés többsége A++ energiabesorolású, és a listán nincs A osztályúnál fejletlenebb modell.
A bejelentést követően mintegy negyedével nőtt a gáztűzhelyek eladása, sokan azért váltanak az utóbbira, hogy az áramfogyasztásuk ne legyen magasabb az átlagnál.
Az eMAG-tól olyan sokan rendeltek fatüzelésű kandallót, hogy ebből ideiglenes készlethiány alakult ki, és a nyári szezonban alapvetően nincs raktáron jelentős készlet e terméktípusból.
Felrobbantotta az internetet a kormány augusztustól érvényes rezsimódosítása , az Árukereső.hu-n pedig a szokásos szezonalitást is felülírták a váratlan lépésre adott fogyasztói reakciók. A Google keresőjébe a július 10-e és 20-a közötti időszakban több mint 5500 alkalommal írták be a vegyestüzelésű kazán kifejezést az Árukereső.hu oldalára érkező felhasználók. A keresésekből keletkező tranzakciók és az esetleges vásárlások száma 1300 százalékkal ugrott meg ebben az időszakban, és ezzel még az iPhone 13-at is sikerült lekörözni.
Néhány tucatról szintén 5500 felettire nőtt a kattintások száma a napelem, napelemrendszerek kategóriában, amelyben a tranzakciók száma 20 ezer százalékkal ugrott meg.
A sparheltek esetén a kattintásszám 300-ról ötezer fölé száguldott, a keresésekből induló tranzakcióknál pedig 1800 százalékos növekedést látni.
Csak az összehasonlítás érdekében: hűtőszekrényre a meleg miatt öt százalékkal klikkeltek többen július 21-e után, mint előtte, miközben a tranzakciószám 12 százalékkal emelkedett. Ehhez képest a kandallóra keresés a nyári időszak ellenére háromszázról négyezerre nőtt, a tranzakciók esetén kétezer százalékos volt az emelkedés, a villanybojler, vízteres kandalló csoportban szintén tízszeresére a kattintások száma, a kályhák esetén pedig hússzoros a szorzó.
Értelemszerűen megnőtt a kereslet az energiahatékonyságot és spórolást célzó termékekre, a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma megtriplázódott, a forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest. Sokan ennél egyszerűbb módon terveznek spórolni, amit jól jelez, hogy az online kereskedés hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el, mint a megelőző napokban, de csaknem 80 százalékkal több okos konnektor és csaknem másfélszer több elektromos elosztó talált gazdára.
A napi fogyasztási cikkek tavaly nyárhoz hasonlóan az idén is jól fogynak online. A nagy kiszerelésű tisztító- és mosószereket, pelenkákat és tartós élelmiszereket vásárolnak a legnagyobb számban, de az öt legnagyobb számban rendelt árucikk közé az idei nyáron bekerültek a nem alkoholos italok, a kávék és az állateledelek is. E kategóriák népszerűbbé válása annak köszönhető, hogy az eMAG alkalmazásból ingyen lehet eMAG easybox csomagautomatába rendelni, így jelentős cipekedéstől kímélhetik meg magukat a vásárlók fogyasztási cikkek beszerzésekor is.
Mivel csaknem két és félszeresére nőtt az easyboxok száma Magyarországon (550 helyszín) a tavalyi nyár első feléhez képest, egyre több vásárló találhat a közvetlen közelében csomagautomatát.
Az easyboxba kért rendelések száma is megháromszorozódott az eMAG-nál (18 ezerhez képest közel 60 ezer rendelés) tavaly nyárhoz képest, és ugyancsak több mint triplájára (10-ről 32 százalékra) nőtt a csomagautomatás rendelések aránya az összes rendelésből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.