Leginkább az írószer, az iskolatáska és a füzet árán érzékelik a Vaterát felkereső szülők az áremelkedést, spórolni akciós termékek beszerzése révén terveznek, használt tanszerek vásárlására negyedük nyitott, viszont a felesleges cikkeken csak harmaduk ad túl – derül ki a Vatera online piactér látogatóinak körében készült felmérésből.
Az iskolaszereket vásárló válaszolók közül a legtöbben (55,4 százalék) az írószerek drágulását tapasztalták idén nyáron, de sokan (54,7 százalék) említették az iskolatáskákat, a füzeteket (49,6 százalék), ezenkívül a tornaruhákat, tornacipőket (42,8 százalék) emelték ki a megdrágult termékek közül.
Az íróasztalok, székek és a számítógépek árának drágulásáról jóval kevesebben (egyaránt 35 százalék körül) számoltak be, de az uzsonnásdobozok, kulacsok és egyéb kiegészítők (például babzsák, számolópálcikák) drágulását is kevesebben tapasztalták (17,2 százalék és 13,6 százalék) idén nyáron.
Egy tipikus szülő gyermekenként egy kicsivel több mint 38 ezer forintot tervez költeni az iskolakezdéssel kapcsolatos termékek beszerzésére: Budapesten az összeg kissé magasabb, csaknem 41 ezer forint, a vidéki településeken pedig alacsonyabb, 37 ezer forint feletti.
A rezsicsökkentési szabályok változásáról a tanszert vásárolni tervező válaszadók 39,8 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az nem befolyásolja a tanszervásárlásra fordítandó pénzt. A rezsiköltségek potenciális emelkedése miatt 47,7 százalékuk akciós termékek vásárlásával spórolna, használt termékek beszerzésével viszont csak 12,5 százalék.
A kérdőívet kitöltő szülők közül a legtöbben a gyereknek szánt okostelefonon (56,8 százalék), számítógépen (55,5 százalék), táblagépen (52,3 százalék), iskolatáskán (49 százalék), illetve az íróasztalon, széken (45,5 százalék) terveznek spórolni.
A legnagyobb arányban online megvásárolni tervezett termékek az ajánlott irodalomnak szánt könyvek (a kitöltők 59,1 százaléka tervezi ezeket internetes piactérről rendelni), táblagépek (47,4 százalék), PC-k (46 százalék) és okostelefonok (41,7 százalék). Személyes vásárlást a legtöbben (84,8 százalék) az írószerek, füzetek (85,2 százalék), füzet- és könyvborítók (85,4 százalék), valamint a tornaruhák, tornacipők (86,5 százalék) esetében terveznek a Vatera felmérésében részt vevők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.