A nyers adat szerint az idén júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 4,1, a naptárhatástól megtisztítva pedig 4,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – közölte a KSH. Májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 12, naptárhatástól megtisztítva 11,1 százalékkal nőtt éves bázison.
A júniusi növekedési ütem a következőképpen jött össze:
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 0,3 százalékkal mérséklődött.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 2,5 százalékkal nagyobb volt.
Csökkent a forgalom volumene az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 3,1, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 4,3 százalékkal.
Eközben az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,3 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 5,9 százalékkal emelkedett.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 23,6 százalékkal volt nagyobb, mint tavaly júniusban.
Ez még mindig brutális adat, igaz, májusban 37,5 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakihoz viszonyítva.
A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 2,4 százalékkal növekedtek.
Forintosítva, az idén júniusban az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1429 milliárd forintot ért el. Az országos kiskereskedelmi forgalom 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 19 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
Az idei január–júniusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva, a kiskereskedelem forgalmának volumene 10,3 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,2, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 12,5,
az üzemanyag-kiskereskedelemben 30 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.