Noha a legtöbb magyar vállalkozás érzékeli a klímaváltozás hatásait, sőt a cégek felének környezetvédelmi célja is van, mindössze 18 százalékuk fektetett környezetvédő projektekbe – derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásából.
A környezetvédelmi célokkal rendelkező magyar cégek 50 százalékos aránya ugyan magasabb, mint a 41 százalékos uniós átlag, ám forráshiány miatt csak a vállalkozások 15 százaléka alkalmaz környezetvédelmi szakértőt, szemben az európai 23 százalékkal.
Igaz, ez függ a cégmérettől és az iparági szerkezettől is.
Hasonlók az arányok abban is, hogy hányan gondolják: a klímaváltozás nagy hatást gyakorol az üzleti működésre. A magyar cégek 16 százaléka számít erre, míg az uniós vállalkozások 23 százaléka számol az üzleti tevékenységre is nagy hatást gyakorló mértékű klímaváltozással.
Talán ez is lehet az oka annak, hogy
a hazai cégek mindössze 18 százaléka fektetett környezetvédő projektekbe, ez kevesebb, mint az uniós átlag fele.
További 35 százalékuk csak tervezi az ilyen befektetéseket. Ez utóbbi azt is jelenti, hogy megfelelő – költségvetési és/vagy EU-s – támogatás esetén szívesen ruháznának be ilyen céllal.
Ugyanakkor az energiaárak növekedésével – ami a cégeket jobban érinti, mint a lakosságot – is összhangban az energiahatékonyság terén a magyar vállalkozások közel azonos arányban fejlesztettek, mint uniós társaik, 36 százalékuk indított hasonló beruházást. A hazai cégek beruházásainak 11 százaléka volt ezzel kapcsolatos, míg az európai cégeknél ez az arány csak 8 százalék.
Mindezek azt jelzik, hogy a hazai vállalkozások kevés motiválóerőt látnak a környezetvédelmi erőfeszítésekre, és kevéssé érzékelik a klímaváltozás hosszabb távú hatásait, mert többségük a túlélésért küzd a jelenlegi gazdasági környezetben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.