Bár a déli szakaszon – kisebb-nagyobb döccenőkkel – augusztus közepétől ismét jár a 3-as metró hétköznap nagyjából 21 óráig, a buszsávot továbbra sem használhatják az autósok a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban. Különösen a Klinikák és a Kálvin tér közötti szakaszon látványos a különbség: miközben az autósok a dugóban ülnek, mellettük a buszok nélküli buszsávban csak néhány taxi és szabálytalankodó jármű húz el.
Megkerestük a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), nincs-e forgalomtechnikai megoldás erre a problémára. A vállalat a Budapest Közúttal egyeztetve azt a választ adta, hogy egyrészt az Üllői úton az esti és hétvégi időszakban még metrópótló busz jár, amelynek biztosítani kell a zavartalan eljutását,
másrészt az itt járó 100E jelű autóbuszok közlekedésének segítése is indokolja a buszsáv megtartását, amely a turizmus miatt egyre sűrűbben, egyre magasabb kihasználtsággal közlekedik.
A BKK hivatalos honlapján található menetrend szerint hétköznap a Kálvin térről 21:20-kor, Kőbánya-Kispestről 20:56-kor indul el az első metrópótló, míg reggel 7 és 8 óra között a 100E járatból mindössze három indul a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a Deák Ferenc tér felé (10 óra után 7-8 percenként közlekedik). Összehasonlításképp: amikor június közepétől egészen augusztus 12-ig mindennap csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jártak a metrószerelvények, a pótlóbuszok – a BKK álláspontja szerint – rendkívül sűrűn, csúcsidőszakban egy percnél is gyakrabban indultak. A pótlás nyomvonala mentén több mint 20 kilométer buszsáv segítette/segíti a haladást. A BKK korábban egyébként azt írta a VG-nek, hogy a buszsávokat szabálytalanul használók kiszűrése érdekében a Budapesti Rendőr-főkapitányság havi rendszerességgel ellenőriz a BKK-val kötött stratégiai partnerség keretében.
Az M3-as teljes felújítása jövő márciusban fejeződhet be.
Ráfázhat a patópálságra a fővárosi vezetés: egymilliárddal is többe kerülhet az új trolibuszok beszerzéseTeljesen feleslegesen jegelték a budapesti városházán egy évig 48 darab új trolibusz beszerzését. Miközben a fővárosi troliflotta fele túl van a tervezett élettartamán, a Solaris-Skoda Trollino modelljeit politikai csatározás miatt nem rendelték meg időben. Az egyéves késlekedésnek súlyos ára van, amely ezúttal is az adófizetőket terheli. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.