Az államtitkár Facebook-bejegyzésében felidézte: pénteken a viharos szél a vágányokra döntött egy fát, ami leszakította a felső vezetéket a Velencei-tónál. Ha az ország egyik legforgalmasabb vasúti fővonalát órákra le kell zárni – írta –, az természetesen sosem lesz fájdalommentes, mindig lesz bizonytalanság, várakozás, bosszankodás.
De egy ekkora rendszerben azonnal képesnek kell lennünk arra, hogy megszervezzük az utasok tájékoztatását, az autóbuszos pótlást és legalább a vonatok közlekedését azokon a szakaszokon, ahol nincs zavar. Ezek közül sajnos tegnap egyik sem sikerült
– írta Vitézy Dávid, elnézést kérve az érintett utasoktól.
Közölte: Pafféri Zoltánnal, a MÁV júniusban kinevezett új elnök-vezérigazgatójával már a nyár első néhány jelentősebb vasúti forgalmi zavarának tapasztalatai nyomán elkezdték a zavarkezelési folyamatok teljes átvilágítását.
A kormány döntése alapján 2023-tól a Technológiai és Ipari Minisztérium létrehozza az országos közlekedésszervezőt, amelynek egyik fő feladata lesz az utastájékoztatási és forgalmi folyamatok új alapokra helyezése országosan.
Szerinte alapjaiban kell újjáépíteni a MÁV működési folyamatait az ilyen, fővonalakat érintő nagyobb zavarok esetére.
Nyilván egyedi emberi hibák is előfordulnak, de a probléma annyira rendszerszintű, hogy az okokat nem itt kell keresni. Néhány ilyen élmény, mint a tegnap esti, könnyen hosszú időre elveheti a kedvét az utasoknak.
A cél ezért az államtitkár szerint világos: ha kidől is a fa, vagy bármi más miatt leáll a vasúti közlekedés, azonnal történjenek meg a szükséges intézkedések. Vitézy javaslatai a következők:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.