Olyan gyorsan nő az autók száma Magyarországon, amit képtelenség fejlesztésekkel utolérni – mondta a VG Podcastnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályának vezetője. Pécsi Norbert szerint
míg húsz évvel ezelőtt 2,4 millió személyautó koptatta az aszfaltot Magyarországon, 2020-ra ez az adat átlépte a 4 milliót.
A helyzetet az is jól illusztrálja, hogy néhány év alatt a budapesti lakosság 10 százaléka a várost körülvevő agglomerációba költözött. Pécsi Norbert szerint az iskolakezdéskor a forgalom átlagosan 20-30 százalékkal nő az összes magyarországi úton, a bekötő utakon pedig megsokszorozódik az autók mennyisége.
Az ország a forgalom eloszlása szempontjából is vízfejű. A forgalomszámlálások segítségével jól látni, hogy a főváros körüli, de az agglomeráción kívül eső autópályaszakaszok messze a legforgalmasabbak. Így tehát a Tatabánya, Székesfehérvár, Dunaújváros, Kecskemét, Eger által alkotott képzeletbeli körön belül igazán nagy az autók mennyisége, az M0-s nyugati része pedig messze a legforgalmasabb gyorsforgalmi út Magyarországon.
A forgalom mennyiségi eltérését az is jól illusztrálja, hogy egy Pest megyei öt számjegyű mellékút terheltsége egyezik meg a Kecskemétet Békéscsabával összekötő 44-es út forgalmával.
Pécsi Norbert szerint az iskolaév elindulása önmagában is sok esetben stresszt okoz, most még fontosabb, hogy a sofőrök időben elinduljanak, és használják a navigációs szoftvereket, illetve körültekintően vezessenek.
Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!Spotify: VG Podcast Anchor: VG Podcast Google Podcasts: VG Podcast Radio Public: VG Podcast Breaker: VG Podcast |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.