A K&H Bank adózás utáni eredménye 9,7 milliárd forint volt az első félévben, ami 74 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 37,4 milliárd forinthoz képest. A csökkenésért három nagyobb, a banktól független tényező okolható: az egyik a banki különadó (26 milliárd forint), a másik a Sberbank miatt szükségessé vált OBA-befizetés (8,9 milliárd forint), a harmadik pedig a kamatstop (7,3 milliárd forint).
Ezek nélkül a bank eredménye lényegesen meghaladta volna a tavalyit, vagyis a bank alaptevékenysége erős növekedést mutat. A K&H Biztosító harmincmillió forint veszteséget könyvelt el, miután hárommilliárd forint extraprofitadót kellett fizetnie. A csoport így összesen 45 milliárd forinttal járult hozzá a válság társadalmi hatásainak enyhítéséhez.
A bank hitelállománya éves szinten 17 százalékkal, 2291 milliárd forintra bővült, a betétállomány 14 százalékkal 3659 milliárd forintra nőtt. Gombás Attila, a K&H csoport pénzügyi vezetője elmondta, hogy vállalati oldalon az
államilag támogatott hitelprogramokban való erős részvételt jelentős részben a kkv-k kereslete generálta.
A lakossági oldalon az MNB (Magyar Nemzeti Bank) zöld jelzáloghitel-programjában a bank 12 százalékos részesedést ért el, 35,6 milliárd forint értékben. A babaváró hitelek piacán 13,8 százalékra nőtt a bank részesedése az egy évvel korábbi 11,5 százalék után, az idei első félévében 30,9 milliárd forint értékben nyújtották ezt a hiteltípust.
A K&H Biztosító eredményéről Nik Vincke vezérigazgató számolt be. Elmondta, hogy a nem életbiztosítási díjbevétel 30,9 milliárd forintot ért el, az életbiztosítási ágon belül a befektetéshez kötött (unit-linked) üzletág erősen, 25 százalékkal nőtt. A biztosítónál komoly digitális fejlesztés zajlott: bevezették a kárstátusz-nyomonkövetést és a dokumentumfeltöltési funkciót, így az ügyfelek naprakészen követhetik ügyük rendezését.
A K&H-nál összességében is gyorsan halad a digitális átalakulás: a társaságnak 610 ezer digitálisan aktív ügyfele van, ami 10 százalékos növekedés egy év alatt, így az ügyfelek 85 százaléka már ebbe a kategóriába tartozik. Az aktív mobilbankhasználók száma 486 ezerre nőtt.
A számlanyitások 60 százaléka digitálisan történik, a személyi kölcsönök igénylésének 58 százaléka ugyancsak digitális csatornákon valósult meg.
Guy Libot, a K&H csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy a K&H-nál a szeptembert a fenntarthatóság hónapjának nyilvánították, nem kis részben a jelenlegi energiaválság jegyében. Ennek keretében a K&H 200 épületében lekapcsolják a külső világítást, és belső energiatakarékossági intézkedéseket is bevezetnek. Emellett száz iskola udvarán fák ültetésével hűsítő ligeteket hoztak létre. A cél az, hogy a fenntarthatóság hónapja éves hagyománnyá váljon, amelyhez más vállalatok és pénzintézetek is csatlakoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.