Mivel a mikromobilitási eszközök használata nemcsak nyáron, hanem télen is előnyös, a Jövő Mobilitása Szövetség több biztonsági tanáccsal állt elő a kerékpárral és rollerrel közlekedők számára. Az egyik legfontosabb, hogy a csúszós aszfalton a téli gumi használatát ajánlja a szervezet, valamint azt, hogy fordítsunk figyelmet az akkumulátorok megfelelő töltésére.
A szervezet közleménye ismertette, hogy bár a budapesti kerékpársávok forgalmi adatai alapján télen feleannyian használnak mikromobilitási eszközt, mint nyáron, a közösségi kerékpárt használók számában nincsen lényeges visszaesés a zord idő beköszöntével sem.
Miközben júniusban havonta 366 ezres, addig az idén októberben több mint 330 ezres utazást teljesítettek a közbringarendszeren.
Ezzel a BKK kalkulációja alapján csak októberben 46 ezer liter benzint spóroltak meg a kerékpárhasználók.
A Jövő Mobilitása Szövetség kommünikéje kitért arra is, hogy télen körülményesebb és kevésbé komfortos a mikromobilitási eszközök használata, több odafigyeléssel és tervezéssel az előnyei ugyanúgy érvényesülnek, mint a többi évszakban.
A szövetség több praktikus tanácsot is ad a télen is kerékpározóknak. Kiemelték, hogy fontos a bicikli rendszeres karbantartása, tisztítása, olajozása, a sárhányó felszerelése,
illetve az autókhoz hasonlóan a téli gumi használta.
Hozzátették, hogy az útviszonyok megváltozása miatt a csúszós aszfalton a legjobb gumikkal is óvatosan kell közlekedni, és miközben nyáron a könnyebb gurulás miatt érdemes keményebbre fújni a gumikat, télen kevesebb is elegendő, mert a laposabb gumi jobban tapad az úton. Az első és a hátsó világítás is elengedhetetlen, sőt kötelező, és mivel a borongós őszi-téli időben sokszor napközben is szükség van arra, hogy jól látszódjon a közlekedő, a szakértők a fényvisszaverő öltözék használatát is ajánlják, hasonlóan a vezeték nélküli irányjelzőkhöz, amelyek a kormányra szerelhető távirányítóval aktiválhatók, és anélkül jelezhető velük a kanyarodás, hogy a felhasználó akár csak egy kézzel elengedné a kormányt.
Elárasztják az utakat a bringások – VG PodcastÖsszességében a lakosság kétharmada szokott biciklizni Magyarországon – mondta a VG Podcastnak a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa, Kádár Melinda és a szervezet kampányfelelőse, Fazekas Samu. |
Télen, az autókhoz hasonlóan, a biciklivel is nagyobb követési távolságot kell tartani a csúszós úton, illetve jeges, havas időben a védett kerékpárút jobb választás, mint a felfestett bringasáv, már csak azért is, mert a hókotrók sok esetben a kerékpárútra tolják a latyakot, havat.
Egy újabb tanács szerint az elektromos rolleren nem csupán a közlekedőt kell védeni megfelelő ruházattal, hanem az akkumulátort is az extrém hidegtől. Emellett számítani kell arra, hogy a roller teljesítménye hidegben csökken, kisebb lesz a hatótáv, a tömör gumik pedig hidegben és nedves úton csúszósabbak lesznek.
Az elektromos kerékpároknál is érdemes odafigyelni az akkumulátor védelmére. A legfontosabb, hogy a töltöttsége ne menjen 20 százalék alá, illetve a nulla fok alatt ne parkolják huzamosabb ideig kültéren az eszközöket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.