A szakmai szervezetek javaslatainak hangsúlyosabb megjelenítésére, a párbeszéd erősítésére, az aktuális feldadatok és témák megvitatására alkalmas ágazati egyeztető fórumot hívott életre tíz meghatározó turisztikai szervezet részvételével a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A ma tartott első egyeztetésen az iparág digitalizációját elősegítő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) bővítését, ennek szükségességét és további lépéseit tűzték napirendre.
A fórumsorozat célja, hogy rendszeres szakmai párbeszéd mellett egyfajta tudásmegosztással is hozzájárulhassunk a belföldi és nemzetközi vendégforgalom élénkítéséhez
– mondta Horváth Péter, az MTÜ vezérigazgatója.
Továbbra is töretlen a bizalom Magyarország iránt.
A NTAK adatai szerint 2022 első tizenegy hónapjában 35 millió vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, ami 31 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos időszakára vonatkozó értéket – ismertette Bődi Ivett, az MTÜ turizmusstratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese. Pozitívan alakulnak az év utolsó hónapjának foglalási, előfoglalási adatai is: decemberben további 2 millió vendégéjszaka várható.
A teljes körű online adatszolgáltatás elengedhetetlen feltétele annak, hogy a turizmus a magyar gazdaság erős húzóágazata legyen – ebben egyetértettek a különböző ágazati szervezetek. A téma a vendéglátóhelyeknek és attrakcióknak 2023. július 1-jén elinduló NTAK-adatszolgáltatása kapcsán hangsúlyos kérdéskörként került szóba már az első alkalommal.
A világban zajló folyamatok pedig újra szükségessé tették a 2017-ben kidolgozott, majd a Covid miatt 2021-ben felülvizsgált NTS 2030 aktualizálását, amelynek köszönhetően lesz képes a magyar turizmus rugalmasan alkalmazkodni a változó kihívásokhoz.
Meggyőződésünk, hogy a korábban rögzített, 2030-ig elérni kívánt stratégiai célok helytállóak, ugyanakkor egyes irányvonalak esetében javasolt a hangsúlyok átértékelése, különös tekintettel a környezeti, gazdasági, társadalmi fenntarthatóságra
– hangsúlyozta Bődi Ivett. A hazai turizmus irányát 2030-ig meghatározó stratégia kiegészítésének tervét a napokban 40 hazai turisztikai szervezet kapta meg társadalmi véleményezésre.
Az őszi hazai és nemzetközi kampány eredményeit ismertetve elhangzott, hogy mintegy 25 ezerrel több nemzetközi turista érkezett hazánkba. Különösen látványos volt az emelkedés az Egyesült Államokból (23 százalék), Spanyolországból (20 százalék) és az Egyesült Királyságból (13 százalék) érkezők esetében. A kampány hatására – az NTAK adatai alapján – hatezerrel több belföldi foglalás érkezett.
A Kikapcsol, gyógyít, feltölt szlogennel most futó téli belföldi és nemzetközi forgalomélénkítő kampányával pedig az energiaválság miatt nehéz helyzetbe került hazai fürdőket támogatja az MTÜ – írták.
Az ágazati egyeztetőfórumra meghívott turisztikai szervezetekFalusi és Agroturizmus Országos Szövetsége Magyar Apartmankiadók Egyesülete Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete Magyar Fürdőszövetség Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége Közhasznú Szervezet Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Magyar Turisztikai Program Alapítvány Magyar Vendéglátók Ipartestülete Magyar Utazási Irodák Szövetsége Stílusos Vidéki Éttermiség |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.