BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A lakásunkra és a járműveinkre kötünk leggyakrabban biztosítást

A vagyonvédelem céljából fordulnak legtöbbször biztosítóhoz a magyarok. Az utasbiztosítások is népszerűnek számítanak.

A magyarok kétharmadának van valamilyen típusú biztosítása; a többségnek vagyonvédelmi biztosításai vannak, ezeket leginkább ingatlanokra és gépjárművekre kötik – derült ki az Uniqa Biztosító országos lefedettségű felmérésének eredményeiből.

Insurance,Home,House,Life,Car,Protection,Protect,Concepts
biztosítás ingatlan gépjármű
A lakásunkra és a járműveinkre kötünk leggyakrabban biztosítást.
Fotó: Shutterstock

A biztosítótársaság által készített összefoglalóból kiderül, hogy az online kutatás során megkérdezett 18–50 évesek fele életbiztosítást is kötött. A diplomások zömének legalább három biztosítása van, a tapasztalatok szerint az iskolázottság emelkedésével növekszik a biztosítást kötők aránya.

A megkérdezettek csaknem negyede vett igénybe utasbiztosítást az elmúlt egy évben, a párok és családok esetén főleg a nők kötik meg ezeket.

A diplomások között magasabb az arány, elsősorban azért, mert ők többet utaznak.

Az elmúlt hat hónapban a megkérdezettek negyede mondott le bármilyen biztosítási terméket.

A bizonytalan gazdasági környezetben általában megnő az igény a megtakarítási jellegű termékek iránt, főként a diplomások részéről, akik eleve nagyobb arányban vesznek igénybe biztosításokat.

Emellett a fiatalabb korosztály is az átlagnál élénkebben érdeklődik a különböző vagyonbiztonsági termékek iránt – jelezte az Uniqa a felmérés eredménye alapján.

Egyre több a pénzük, de nagy részét még pihentetik a magyarok

Csaknem egytizedével hízott a szeptemberig tartó egy év alatt a hazai háztartások pénzügyi portfóliója. A készpénz és a betétek súlya tovább nőtt a portfólión belül, viszont a biztosításoké és a pénztári megtakarításoké csökkent.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.