Európai uniós és hazai forrásokból mintegy 10 milliárd forintot fordítottak tankönyvfejlesztésre az elmúlt években – közölte a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára szerdán Székesfehérváron, sajtótájékoztatón.
Maruzsa Zoltán elmondta, hogy az új Nemzeti alaptantervhez illeszkedő eszközök és tartalmak fejlesztéséhez jelentős forrásokra volt szükség: 6,5 milliárd forintot biztosított az Európai Unió, további hárommilliárdot a magyar állam. Ma már teljes a portfólió állami tankönyvekből az 1–12. évfolyamon a köznevelés és a szakképzés területén is – tette hozzá.
Az államtitkár beszámolt arról is, hogy éves szinten 13 millió papíralapú könyvet kell kinyomtatniuk.
Maruzsa Zoltán szerint az állam nagy fába vágta a fejszéjét 2013-ban, amikor a tankönyvkiadás, -fejlesztés, -nyomtatás jelentős strukturális átalakításába kezdett.
Először tankönyvkiadókat és más piaci szereplőket vásároltak fel, majd az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet megkapta a feladatot az új tankönyvek készítésére, a Könyvtárellátó pedig a kiszállítás megszervezésére, továbbá az Alföldi Nyomda felvásárlásával a nyomdai kapacitások is biztosítottá váltak – sorolta a legfontosabb lépéseket.
Közölte, hogy ezeknek köszönhetően ma már ingyen jut hozzá minden tanuló a tankönyvekhez.
Az államtitkár elmondta, hogy a napokban jelenik meg a friss tankönyvjegyzék, ezzel a 4., 8. és 12. osztályos új tankönyvek is megjelennek, így a 2020-as NAT-módosítás utáni fejlesztések és azok felmenő rendszerű bevezetése befejeződik.
Jelezte, hogy a digitális fejlesztések, a nemzeti köznevelési portál fejlesztése is fontos volt, utóbbi bármilyen okoseszközön használható diákok, pedagógusok és a szülők számára is. A portálon az okos tankönyvek mellett alsós diákok számára videók, sokféle animáció és több tíz ezer film található.
Megemlítette, hogy a honlap látogatottsága igen magas, hiszen a Covid alatt napi 160-180 ezret mértek, de manapság is napi 60-80 ezres a látogatottsága, ami havonta eléri az egymilliót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.