A lakossági konjunktúraindex négyből három alindexe javult, egy pedig romlott az előző havi értékéhez képest, és összességében az index is enyhén kedvezőbbé vált a márciusihoz viszonyítva. A legkedvezőbb továbbra is a foglalkoztatási helyzet megítélése, amelynek értéke az előző havi mínusz 1,3-ről mínusz 2,0-re romlott.
Legnegatívabban a háztartások az inflációs folyamatokat ítélik meg, ám ez a mutató mínusz 88,0-ról mínusz 85,0-re tudott felkapaszkodni.
A gazdasági környezet megítélése az előző havi mínusz 25,7 pontos értékről mínusz 23,3-re emelkedett, míg az anyagi helyzeté mínusz 16,9 után mínusz 15,9 lett.
A legnagyobb pozitív irányú elmozdulás a lakosság esetében áprilisban a következő egy évben tervezett nagyobb kiadásokat (pl. lakásvásárlás, -felújítás, személygépkocsi-vásárlás) illetően észlelhető, a megkérdezett állampolgárok 3,4 százalékponttal – azaz 19,5 százalék helyett 22,9 százalék – többen terveznek nagyobb kiadást a következő egy évben.
A vállalati felmérés esetében mind a négy alindex értéke kedvezőbbé vált az előző hónaphoz képest. A gazdasági környezet mutatója az előző havi mínusz 26,8-ről mínusz 23,0-ra, az iparági környezeté mínusz 9,4-ről mínusz 9,0-re, a termelési környezeté mínusz 11,2-ről mínusz 9,4-re, míg az üzleti környezeté mínusz 22,5-ről mínusz 21,2-re javult.
A vállalatok esetében a legpozitívabb fejlemény a forint-euró árfolyamot illetően figyelhető meg ebben a hónapban.
Az előző hónapban mért 24,9 százalék helyett ugyanis immár 28,8 százalék vélekedik úgy, hogy valamilyen mértékben erősödik a hazai fizetőeszköz, és az előző havi 38,7 százalék helyett már csak 33,3 százalékuk szerint gyengül valamiképpen.
A vállalatok közül mind többen vélik úgy, hogy az értékesítési áraikat egyre kevésbé tudják emelni.
A megkérdezett vállalatok mindössze 7,5 százaléka jelezte, hogy valamilyen mértékben csökkennek cégük értékesítési árai (ez az arány az előző hónapban 7,8 százalék volt). Valamilyen mértékű növekedést 46,9 százalék prognosztizált az előző havi 50,8 százalék után. Érdekes továbbá, hogy jócskán (36,9 százalékról 40,1 százalékra) megnőtt azon vállalatok aránya, amelyek szerint a következő egy évben nem változnak az értékesítési áraik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.