Nem éri el az 1000 km-t sem a romániai autópályák hossza, írja a maszol.ro, miután a román országos statisztikai intézet pénteken közölte a legújabb adatokat az országos közúthálózatról.
Ezek szerint a közúthálózatból 17 582 km volt országút, 35 132 km megyei, 33 622 km községi rangú út. Ugyanakkor az országúthálózatból 6197 km volt európai út, 949 km autópálya, 2064 km négy-, 308 km három-, 35 km pedig hatsávos.
A magyar statisztikai hivatal 2020-as, legutolsó adatai szerint idehaza 1774 km-t tett ki az autópályák hossza, szemben az akkor regisztrált 920 km-s romániaival. A magyar adat ráadásul azóta biztosan tovább nőtt, ugyanis 2021 végén adták át az M30-ast Miskolc mellett, amely révén 56 km-rel bővült a hazai gyorsforgalmi hálózat.
Köztudomású, hogy Romániában meglehetősen nyögvenyelősen haladnak az autópálya-projektek, az észak-erdélyi A3-as története, amely Bukarestet kötné össze Nagyváraddal és Nyugat-Európával, már 19 éve húzódik. Legutóbb tavaly augusztusban számoltunk be róla, hogy az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak a konzorciumát hirdette ki győztesnek a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) a Kolozsvár és Marosvásárhely közötti hiányzó szakaszának a megépítésére kiírt pályázaton, miután a CNAIR egy román céggel kötött szerződést, de a társaság csődbe ment, és a munkálatoknak csak mintegy 40 százalékát végezte el. Majd egy román–spanyol konzorciumnak ítélte az építés befejezését, ám a román Óvásokat Elbíráló Országos Tanács (CNSC) helyet adott a Strabag óvásának, és arra kötelezte a társaságot, hogy érvénytelenítse a pályázat eredményét.
Ha jobban érdekli, hogy Magyarországon a következő években hol épülhet autópálya, azt itt megteheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.