Sok gyermek várhatja izgatottan az idei húsvétot. A legtöbb helyre édességet, játékot és mesekönyvet is a nyuszi. A Regio Játék értékesítési adatai alapján a magyar családok online átlagosan 13 ezer forintot, míg személyesen 9200 forintot költenek a játékboltban az ünnepi időszakban. A kisgyermekesek kedvenc programjai közé tartozik a tojásvadászat, a kézműves-foglalkozás és a közös sütés-főzés, ráadásul a locsolkodás sem veszített a népszerűségéből.
A húsvéti a játékpiac második legforgalmasabb időszaka, a Regio Játék számára a teljes éves árbevétel 5-6 százaléka teljesül ekkor, csupán 1-2 hét leforgása alatt.
Bár az ellátási láncok rendeződése és a szállítási költségek normalizálódása miatt nem hajtottunk végre komoly áremelést, a tavalyi évhez képest 13 százalékkal nőttek az átlagos kosártértékek
– nyilatkozta Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A játékkereskedő cég húsvéti felmérése alapján az idén a családok egy gyermek ajándékára átlagosan kevesebb mint 6500 forintot költenek (57 százalék), 10 ezer forintnl többet csak a válaszadók 15 százaléka szán a meglepetésekre.
A megkérdezettek közül legtöbben az ünnep előtti 1-2 hétben, online és személyesen egyaránt intézik a bevásárlást. A kutatás szerint a legtöbb gyermek az idén édességet (77 százalék) és játékot (73) talál majd a nyuszi kosarában, azonban sokan örülhetnek egy új mesekönyvnek (46 százalék) vagy kifestőnek (33) is.
Gyaraki Dávid elmondta, hogy a jó idő beköszöntével több helyen szabadtéri játék és sporteszköz kerül a kosarakba, de népszerűek az interaktív nyuszis plüssök is.
A játékbolt felmérése azt is vizsgálta, hogy hányadán állnak a kisgyermekesek a locsolkodással.
A válaszok alapján ez továbbra is népszerű húsvéti program, ezt a hosszan elhúzódó járványhelyzet sem tudta befolyásolni.
Tavaly tízből hét kisfiú járt házról házra kölnivel, az igyekezetükért pedig édességet (80 százalék), pénzt (50) és hímes tojást (50) kaptak a legtöbb esetben.
A kislányok körében is hasonlók lettek az eredmények: tízből szintén heten várták a locsolókat, és édességgel (80 százalék), hímes tojással (70) vagy pénzzel (35) jutalmazták meg őket.
Húsvétra még kell valamennyi importtojásAki teheti, annak továbbra is érdemes a hazait választania a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége szerint. |
A 10 legnépszerűbb játék a Régió Játék adatai alapján:
A vállalat arról is beszámolt, hogy áruházi vásárlás esetén a diafilmvetítő, a Rubik-kocka, és a Zingo társasjáték a legépszerűbb. Online vásárlás esetén a szappanbuborék-fújó fűnyíró, a Lotti Karotti és az Ugri nyuszi a legkeresettebb a húsvéti időszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.