BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nemcsak sonkát és tojást hoz a nyuszi: szokatlan gyerekjátékok kerültek az idei húsvéti toplistára

A Regio Játék felmérése szerint a magyarok többsége 6500 forintnál kevesebbet költ egy gyermek ajándékára. Húsvétra társasjátékot, Rubik-kockát és sportszert is sokan kapnak az idén a nyuszitól.

Sok gyermek várhatja izgatottan az idei húsvétot. A legtöbb helyre édességet, játékot és mesekönyvet is a nyuszi. A Regio Játék értékesítési adatai alapján a magyar családok online átlagosan 13 ezer forintot, míg személyesen  9200 forintot költenek a játékboltban az ünnepi időszakban. A kisgyermekesek kedvenc programjai közé tartozik a tojásvadászat, a kézműves-foglalkozás és a közös sütés-főzés, ráadásul a locsolkodás sem veszített a népszerűségéből.

Regio Játék, húsvét, ajándék, játék
Nem csak sonkát és tojást hoz a nyuszi: szokatlan gyerekjátékok kerültek az idei húsvéti toplistára.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság (illusztráció)

A húsvéti a játékpiac második legforgalmasabb időszaka, a Regio Játék számára a teljes éves árbevétel 5-6 százaléka teljesül ekkor, csupán 1-2 hét leforgása alatt.

Bár az ellátási láncok rendeződése és a szállítási költségek normalizálódása miatt nem hajtottunk végre komoly áremelést, a tavalyi évhez képest 13 százalékkal nőttek az átlagos kosártértékek

– nyilatkozta Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.

A játékkereskedő cég húsvéti felmérése alapján az idén a családok egy gyermek ajándékára átlagosan kevesebb mint 6500 forintot költenek (57 százalék), 10 ezer forintnl többet csak a válaszadók 15 százaléka szán a meglepetésekre.

A megkérdezettek közül legtöbben az ünnep előtti 1-2 hétben, online és személyesen egyaránt intézik a bevásárlást. A kutatás szerint a legtöbb gyermek az idén édességet (77 százalék) és játékot (73) talál majd a nyuszi kosarában, azonban sokan örülhetnek egy új mesekönyvnek (46 százalék) vagy kifestőnek (33) is.

Gyaraki Dávid elmondta, hogy a jó idő beköszöntével több helyen szabadtéri játék és sporteszköz kerül a kosarakba, de népszerűek az interaktív nyuszis plüssök is.

A játékbolt felmérése azt is vizsgálta, hogy hányadán állnak a kisgyermekesek a locsolkodással.

A válaszok alapján ez továbbra is népszerű húsvéti program, ezt a hosszan elhúzódó járványhelyzet sem tudta befolyásolni.

Tavaly tízből hét kisfiú járt házról házra kölnivel, az igyekezetükért pedig édességet (80 százalék), pénzt (50) és hímes tojást (50) kaptak a legtöbb esetben.

A kislányok körében is hasonlók lettek az eredmények: tízből szintén heten várták a locsolókat, és édességgel (80 százalék), hímes tojással (70) vagy pénzzel (35) jutalmazták meg őket.

Húsvétra még kell valamennyi importtojás

Aki teheti, annak továbbra is érdemes a hazait választania a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége szerint.

A 10 legnépszerűbb játék a Régió Játék adatai alapján:

  1. szabadtéri játék
  2. társasjáték, kártya
  3. sportszer, labda
  4. legó
  5. kreatív, fejlesztő
  6. plüss
  7. autó, jármű
  8. játék figura
  9. bébijáték, kellék
  10. baba, babakocsi

A vállalat arról is beszámolt, hogy áruházi vásárlás esetén a diafilmvetítő, a Rubik-kocka, és a Zingo társasjáték a legépszerűbb. Online vásárlás esetén a szappanbuborék-fújó fűnyíró, a Lotti Karotti és az Ugri nyuszi a legkeresettebb a húsvéti időszakban.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.