BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hihetetlen, de igaz: teljes vonalon jár a 3-as metró!

Délelőtt ünnepélyesen átadták, délután pedig tényleg használatba vehették az utasok az M3-as metró legújabb állomásait, immár a Lehel téri és a Nagyvárad téri megálló is üzemel.

A Nagyvárad tér és Lehel tér állomás ünnepélyes átadásával véget ért az M3 metróvonal rekonstrukciója. Mától a szerelvények a teljes vonalon közlekednek, és az összes akadálymentesített állomáson megállnak – közölte a BKV Zrt. hétfő délelőtt, majd nem sokkal délután kettő után a szerelvények tényleg megálltak a kérdéses állomásokon is. 

M3 átadó Metró felújítás
Fotó: BKK

Pedig a fővárosiak úgy érezhették, tényleg örökké tart a felújítás, amely három ütemben már 2017. november 6. óta zajlott. Akkor zárták le az északi szakaszt (Újpest-központ–Dózsa György út állomás között), amelyet 2019. március 30-án vehettek újra birtokba az utasok. A déli szakasz felújítása (Népliget–Kőbánya-Kispest állomás között) 2019. április 6-tól 2020. október 22-ig zajlott. A középső szakasz rekonstrukciója ezzel párhuzamosan már 2020. márciusában megkezdődött az Arany János utca és a Ferenciek tere állomáson.

A fordítóállomásként kulcsszerepet játszó Nagyvárad tér és Lehel tér állomás ünnepélyes átadása egyben az utasforgalmat befolyásoló munkálatok befejezését is jelenti. Ezzel lezárult egy korszak a fővárosi közlekedésben. 

Május 22-től egy teljesen megújult, modern és akadálymentes vonalon közlekedhet az a félmilliónál is több utas, aki naponta az M3-as metrót választja.

Az átadón Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója elmondta: „A munkát olykor nem várt bonyodalmak nehezítették, de leállítani nem tudták. Az elmúlt években a 17,3 kilométer hosszú vonal teljes infrastruktúrája megújult az állomások építészeti tereitől kezdve a síneken, a gyenge- és erősáramú vezetékeken, a biztonsági és hírközlő rendszereken keresztül a kiszolgálóhelyiségekig. Több ezer kilométer vezetéket cseréltek ki, több tízezer négyzetméter új burkolat került az állomásokra.”

Fele ennyi idő alatt is elkészülhetett volna

Pontosan 2023 napra volt szükség ahhoz, hogy felújítsák a M3 metró teljes vonalát. Aki szereti a számmisztikát, az talán örül ennek, tekintve, hogy a beruházás befejezése 2023-ban lesz. Aki viszont napi szinten használja (vagy használta volna) a 3-as metrót – és ők nincsenek kevesen, hiszen normál üzemmenetben napi félmilliónál is többen utaznak a kék metrón –, már biztosan nem örül annak, hogy a munkálatok 67 hónapon, vagyis több mint öt és fél éven át tartottak. Az első kapavágás 2017. november 6-án volt, a beruházás végső átadása pedig 2023. május 22-én, hétfőn esedékes.

A BKK által kidolgozott 2014-es kezdeti koncepció szerint 38 hónap alatt végezni lehetett volna a projekttel. Igaz, akkor abból indultak ki, hogy az északi és déli szakasz egyszerre, egy időben újul meg. Ezt végül el kellett vetni, mivel a metró buszokkal való pótlását nem lehetett megoldani. Így végül időben elkülönülten, három szakaszra bontva ment végbe az M3-as metró rekonstrukciója. Csakhogy amikor már tudták a háromszakaszos megoldást, és ennek megfelelően indították el 2017-ben a munkákat, azt ígérték, hogy 55 hónap múlva elkészülnek. Ez 2022 júniusában futott ki, és mint tudjuk, addig messze nem fejeződött be a beruházás. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.