A koronavírus-járvány az online vásárlások világát is átalakította, és úgy tűnik, hogy a változások tartósnak bizonyulnak – derül ki az eMAG szerdai közleményéből. A vállalat szerint egyes termékek esetében a kedvezőtlen gazdasági viszonyok is terelik az online platformok felé az árérzékeny vásárlókat.
A közlemény szerint az eMAG-on 2014 óta elérhető vécépapír esetében különösen látványosak a változások. A vécépapírt ugyan már a járvány előtt, 2018-ban elkezdték a platformon nagyobb számban vásárolni, de 2020-ra már huszonötszörösére nőtt a termék forgalma mindössze két év alatt. Azonban a pandémia után is folytatódott a növekedés, így
2021-ben már harmincszor annyi vécépapírt vettek az eMAG ügyfelei, mint 2018-ban, míg tavalyra a növekedés már harminchétszeresre hízott.
Az eddigi idei eladási számok alapján jó esély van rá, hogy 2023 rekorddöntő lehet a toalettpapírok eladásában az eMAG-nál, hiszen már április végéig elkelt a 2020-as teljes darabszám, tavalyhoz képest akár duplázódhat is a rendelések száma – áll a közleményben.
Az italok területén is nagy változásokat hozott a koronavírus-járvány, noha azokat már hét éve lehet rendelni az oldalról.
Főként üdítőitalokat és ásványvizeket keresnek a vásárlók, ezek forgalma a szeszes italok mintegy harmincszorosa volt.
A járvány alatt népszerűvé váló alkoholmentes italok forgalma töretlenül nő, a tavalyi már háromszorosa volt a 2020-as mennyiségnek, míg idén az első négy hónapban már annyi ital ment el, mint 2021-ben összesen.
Érdekesség, hogy a tavalyi számok alapján a legnépszerűbbek a két deciliteres dobozokba csomagolt gyümölcsízű üdítők, illetve ezek kartonba csomagolt multicsomagjai, illetve a jellemzően 1,5-2 literes ásványvizek. Az alkoholos italok közül a legtöbben sört, vörösbort, fehérbort és vodkát rendeltek – részletezi az adatokat a közlemény.
A toalettpapírokkal ellentétben például a mosogatókapszulák már több mint öt éve az online vásárlás slágereinek számítanak, de a pandémia első évében megháromszorozódott a forgalmuk, tavaly pedig csaknem kétszer annyi kapszulát, vízlágyító sót és hasonló kiegészítőket rendeltek, mint 2020-ban, ugyanakkor hagyományos, kézi mosogatáshoz használható gélt kevesebb mint feleannyian rendelnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.