Nincs többé feltételes mód: Balogh Levente a Világgazdaság kérdésére megerősítette, jövőre Magyarországra költözik a Pepsi, tehát az üdítők palackozása, ami a magyar piac számára jelenleg Ausztriában, Csehországban és Romániában zajlik, Szentkirályra kerül át.
Az amerikai cég magyarországi érdekeltségeit még 2018-ban szerezte meg a Central Europe Mineral Water Holding (CEMW), ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos hazai forgalmazójává és a franchise-jogok birtokosává vált. A cseh holdingot 2015-ben alapította meg Balogh Levente a Mattoni 1873 csoportot tulajdonló olasz Pasquale családdal, a tranzakciót követően a magyar üzletember meghatározó kisebbségi tulajdonos lett, emellett azóta is betölti az elnöki pozíciót. A megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvadt a CEMW-be.
Magyarország egyik legismertebb milliárdosa azt mondta, a pénteken átadott új szentkirályi PET-palackozó alkalmas a Pepsi-termékek töltésére, de további beruházásokra van még szükség, például víztisztító bázist és szirupkonyhát kell létrehozniuk.
Az ásványvíz és üdítőital palackozására is alkalmas gép 20-30 százalékkal többe kerül, mint a kizárólag ásványvíz töltésére alkalmas eszköz a savtartalom miatt. Azért vettük meg a drágább berendezést, mert haza akarjuk hozni a Pepsi gyártását
– jelentette ki lapunknak Balogh Levente. Felidézte, 2015-ben, a Soroksári útról került külföldre a Pepsi – azt a 40 ezer négyzetméteres területet most logisztikai központként használja a Szentkirályi –, jövőre viszont már szentkirályi vízből fog készülni. Ezzel tetemes fuvarköltséget és utaztatási időt tudnak megspórolni, illetve, ahogy fogalmazott, „nagyon sok tehertől” szabadítják meg az utakat.
Még Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 elnöke is a Pepsi Magyarországra hozatalának fontosságáról beszélt, majd Balogh Levente azt mondta, amikor gyerekként álmodozott, sokszor gondolt arra, milyen jó lenne hatalmas külföldi márkák jogait tulajdonolni, mint például a Pepsi, de akkor azt hitte, könnyebb, ha maga épít egyet. Meggyőződése, hogy brandet építeni kizárólag úgy lehet, ha a termékeket a világ legjobb technológiájával gyártják.
„Sok fogyasztó azt hiszi, a brandtermékek vásárlása csak flancolás. Pedig nem: ahhoz, hogy valami erős brand legyen, biztonságos és jó minőségű gyártásra van szükség. Ásványvizet lehet 40 millió forintos és 3 milliárd forintos gépen is tölteni, de teljesen más a végeredmény: ne feledjük, a természetes ásványvíz az utolsó olyan élelmiszeripari termék, amely mindenféle adalék és tartósítószer nélkül kerül az emberi szervezetbe” – hívta fel a figyelmet a Szentkirályi elnöke, aki úgy véli, a válságokat a brandek élik túl a legnagyobb eséllyel, így volt ez a világháborúk idején, és így van most is, a koronavírus és az orosz–ukrán konfliktus nehézségei során.
Pénzért árulják tudásukat Magyarország legnépszerűbb milliárdosaiSzemélyesen is lehet találkozni Magyarország legnépszerűbb és legismertebb milliárdosaival, a Cápák között című műsor befektetőivel. Az ország leggazdagabb emberei közül akad olyan, akihez már a jövő héten be lehet kerülni 500 euróért. |
Éppen ezért nem is a túlélést köszönte meg a magyar kormánynak, hiszen ahhoz a márka elég erős, hanem azt, hogy a természetes növekedésben segíti a céget. Hangsúlyozta, a kormány célja, hogy erős magyar márkák működjenek az országban, a Szentkirályit pedig kizárólag Szentkirályon lehet palackozni, tehát ez mindig is magyar víz marad.
Az előadásában azt mondta,
70-80 évre elegendő víz van még a felszín alatt, ám a Világgazdaság kérdésére hozzátette, ez csak a minimum, akár 100 évre is kitolódhat a határ.
Az ünnepélyes átadón elhangzott, 2022-ben ötéves fejlesztési terv mellett döntött a vállalat 10 milliárd forint értékben, a most elkészült beruházás ebből csaknem 3 milliárd forintot tesz ki, a PET-palackozóüzem a cégcsoport legmodernebb bázisa Magyarországon. Szentkirályon az esemény idején 20 millió liter vizet tároltak, naponta 500 kamion fordul meg ott.
Balogh Leventét arról is kérdeztük, találkozott-e a budapesti Európa-liga-döntő ideje alatt a legendás portugál labdarúgóval, Luis Figóval, aki anno minden idők egyik legnagyobb magyar marketingkampányának főszereplője volt. A naponta állítása szerint négy-öt órát dolgozó vállalkozó azt mondta, kint volt a Roma és a Sevilla mérkőzésén, ám nem tudott vele találkozni, felvetésünkre pedig, hogy várható-e hasonló kaliberű kampány a jövőben, azt felelte, az a márkaépítés első szakasza volt, most már a nemzeti értékekre fókuszálnak.
A Szentkirályi önmagában egy sztár. Nekünk immáron nem egy világklasszis labdarúgó a sztár, hanem a világ legjobb technológiája, amivel gyártjuk a vizünket
– jelentette ki Balogh Levente.
A „Vízkirály” nemrég Görögországban járt, ahol a régióban népszerű az önkiszolgáló vízautomaták használata. Rákérdeztünk, hogy itthon elképzelhetőnek tart-e hasonló megoldást, ám nemmel válaszolt.
„A szénsavmentes víz legnagyobb ellensége a baktérium. Azért árulják másfél literes palackban a jó minőségű természetes ásványvizet, mert így lehet megőrizni a kémiáját, a biológiáját és a mikrobiológiáját. Már akkor sem biztonságos a tárolása, ha lecsavarjuk a kupakot” – árulta el Balogh Levente.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.