Az ebben a hónapban megszokottnál mintegy 40 százalékkal több új életbiztosítási szerződést kötöttek Magyarországon júniusban – derül ki a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) csütörtöki közleményéből.
A tájékoztatás hangsúlyozza, hogy azok a megtakarítással kombinált életbiztosítások, amelyeket egy héten belül elindítanak, még biztosan mentesülnek a kamatjövedelemre kivetett 13 százalékos szociális hozzájárulási adó alól.
A szervezet arra is emlékeztet, hogy az új adóteher elsősorban azokat a kontraktusokat érinti, amelyeket a szerződő a jövőben valamilyen ok miatt néhány éven belül megszüntet. Tehát a hosszú távúaknál maradnak a kedvező feltételek, így
az egyszeri díjas megtakarításoknál 5, a rendszeres díjjasoknál pedig 10 évig életben lévő szerződések kapcsán a biztosítói kifizetés teljesen adómentes, a július 1. után kötötteknél is.
A közlemény idézi Sebestyén Andrást, a szövetség elnökségi tagját, aki figyelmeztet, hogy a gyakorlatban sok ok miatt lehet szükség a biztosítás tervezettnél korábbi megszüntetése, így aki minden eshetőségre gondol, annak célszerű a tervezett biztosítói megtakarítását még júniusban elindítania.
Ugyanis már egy kisebb összegű, például 3 millió forintos egyszeri díjas befizetés esetén is a megtakarítás három év utáni megszüntetése a június 30. után megkötött szerződés esetén mintegy 44 ezer forinttal nagyobb adóterhet eredményezhet a kifizetés során.
Ezért a FBAMSZ várakozásai szerint tovább fokozódhat az érdeklődés. A szervezet szerint azért is fontos időben lépni, mert egyes biztosítók az aláírt ajánlatok végső benyújtási határidejeként június 29-ét jelölték meg.
A szövetség ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a biztosítói megtakarítási termékek hosszú távon mutatják meg az igazi előnyeiket, ezért a legtöbb biztosító és minden felelősségteljes pénzügyi közvetítő legalább 15 éves tartási időtávra ajánlja az ügyfeleinek ezeket az életbiztosításokat, de nem ritka a 20-30 éves megtakarítási idő sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.