Orbán Viktor miniszterelnök péntek reggel adott interjút a Kossuth rádióban, amelyben egyebek között arról is beszélt, hogy a nagy élelmiszerláncok, a multik árspekulánsként viselkednek, hiszen olyan körülmények között is emelik az árakat, amikor annak semmifajta alapja nincs.
Egyértelműen látni most, és ez így volt korábban is, hogy ezek a cégek tulajdonképpen addig mennek el, amíg csak tudnak, amíg szabad
– nyilatkozta pénteken a Magyar Nemzetnek Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója. A szakértő emlékeztetett, hogy a rendszerváltoztatás után a hazai élelmiszeripar és kiskereskedelem vállalatait felvásárolták a privatizáció során a külföldi társaságok. Majd szépen ezeknek a cégeknek egy jelentős részét be is zárták.
Pásztor hozzátette azt is, hogy a magyarországi piacon a nagy nemzetközi láncok koncentráltan működnek, emiatt nem is alakult ki egészséges verseny közöttük, kis túlzással azt csinálnak, amit akarnak. A fogyasztóknak így nincs érdemi döntéshelyzetük.
A szakértő szerint a kormány helyesen tette, hogy lépett, a kötelező akciózás bevezetése és az online árfigyelő rendszer is eredményesen működik, ezáltal rákényszeríti a cégeket az egyes termékek árának mérséklésére.
Lebuktatta az árfigyelő a kiskerláncokat: hiába más a márka, több termék ára szinte fillérre ugyanannyiTöbb termék szinte pontosan ugyanannyiba kerül az egyes kiskereskedelmi láncoknál a július elsején elindított online árfigyelő adatbázis tanulsága szerint, ami Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint egyáltalán nem meglepő, kezdettől foga ezt várták. Mint mondta, ez az eddigi leghatékonyabb kormányzati intézkedés, amely az infláció letörését szolgálja. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.