A baromfiágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb és folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő – közölte az Agrárminisztérium (AM) csütörtökön.
A belföldi baromfiszektor európai szinten is kifejezetten sokszínű, a baromfihús a magyar konyha közkedvelt és nélkülözhetetlen alapanyaga – írták.
A Baromfi Termék Tanács tavalyi adatai alapján a legnépszerűbb a csirkehús, ez az összes fogyasztás mintegy 85 százaléka,
de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús, amelyből fejenként évente 3 kilogramm fogy, és csaknem 2 kilóval a víziszárnyas-fogyasztás is jelentős. A világ baromfihús-termelése 1970 óta csaknem meghatszorozódott, ezzel az egyik legdinamikusabb növekedést produkálta az állati termékek közül – tették hozzá.
Az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára, Tarpataki Tamás kiemelte, egy rendkívül éles versenyhelyzetben kell helytállni, innovációkat kell felmutatni, amihez az AM minden lehetséges támogatást megad.
A Vidékfejlesztési Program keretében mintegy 170 milliárd forintot tudtak kihelyezni az ágazatba.
Felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg Magyarország KAP Stratégiai Tervének a végrehajtása folyik.
Kiemelt cél az európai összevetésben is magas szintű állatjóléti szempontok érvényesítése az állatok felnevelése során, ezt a célt szolgálják az állatjóléti támogatások.
Tíz évre előre tekintve világszinten 15 százalékkal több baromfihúsra lesz kereslet,
azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, ebben a környezetben kell helytállni – idézte a közlemény a helyettes államtitkárt.
A sajtótájékoztatón elhangzott továbbá, hogy a belföldi termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU-szabályozás követelményeinek élelmiszer-biztonság és állatjólét szempontjából is, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak.
A nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek is, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell, csirke- és pulykacomb, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé. A sajtótájékoztatón szó volt a Magyar Baromfi védjegyről, ez ugyanis azt jelöli, hogy az állatot Magyarországon nevelték és vágták. A kampány célja, hogy minél több magyar terméket válasszanak a jövőben a vásárlók. A baromfi fogyasztásösztönző kampány július 17. és augusztus 17. között egy hónapon át zajlik, az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Baromfi Termék Tanács együttműködésében – olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.