Kormányrendelet jelent meg a Magyar Közlönyben az extraprofitadókról szóló kormányrendeletek módosításáról. Ebben egyebek mellett a kőolajtermék-előállítókra, leginkább a Mol Nyrt.-re vonatkozó különadó mértékében is változás állt be.
Eddig úgy volt, hogy az adó mértéke 2,8 százalék, és továbbra is így marad 2023-ban.
Csakhogy 2024-től ez jelentősen, mindössze 1 százalékra csökken.
De nem csak a Mol örülhet a fejleményeknek, hiszen a gyógyszergyárak különadója is mérséklődik. Igaz, ez nem automatikus, hanem csak akkor érvényesíthető, ha ezek a cégek beruházásokat és kutatási tevékenységet végeznek. Akkor ezeket a költségeiket leírhatják a extraprofitadóból, ha teljesülnek a feltételek. Ennek összegét kissé leegyszerűsítve úgy számítják ki, hogy összeadják a beruházási költséget és a kutatási tevékenység közvetlen költségeit.
A légitársaságokra vonatkozó adószabály is változott, de nem az elvonás mértékében. A kormány ugyanis Izraelt is európai útvonalként határozta meg, így ebben a destinációban is az európai útvonalaknál alkalmazott összeget kell az országba induló utasok után kifizetni. Mindez azt jelenti, hogy az eddiginél jóval alacsonyabb adóterhet alkalmaznak az izraeli repülőutaknál. Ha a járatot teljesítő repülőgéptípus egy székre vetítve 10,5 kilogrammnál kisebb kibocsátási értékkel rendelkezik, akkor az adó utasonként
Az Airporál felidézte: a légitársaságok hozzájárulásáról, vagy ahogy a köznyelv ismeri, extraprofitadójáról szóló rendeletet tavaly ősszel alakították át károsanyag-kibocsátás alapúvá és háromkategóriássá. Az idén tavasszal a legalacsonyabb kibocsátású kategóriában csökkentették, míg a legszennyezőbb gépek esetén növelték a Magyarországról induló utasok után fizetendő adóterhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.