BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tejtermékeket is megfontoltabban vásárolnak a magyarok, alig eszünk vajat

A Pöttyös termékcsaládot is gyártó FrieslandCampina Hungária Zrt. a hatékonyság növelésével igyekszik tompítani az energiaválság és a lakossági fogyasztás csökkenésének hatásait.

A 2022 első felében kitört energiaválság, majd a reáljövedelmek érezhető csökkenése a hazai tejágazatot is megviselte – mondta Szautner Péter, a FrieslandCampina Hungária Zrt. vezérigazgatója a vállalat mai sajtótájékoztatóján.

Szautner Péter
Mátészalka, 2019. október 1.Szautner Péter vezérigazgató beszédet mond a FrieslandCampina Hungária Zrt. mátészalkai tejüzemében megvalósult kapacitásbővítő beruházás átadásán 2019. október 1-jén. A Túró Rudit is előállító holland tulajdonú cég másfél milliárd forint értékű saját forrásból bővítette gyártó- és csomagolókapacitását.MTI/Balázs Attila Mátészalka, 2019. október 1.
Szautner Péter vezérigazgató beszédet mond a FrieslandCampina Hungária Zrt. mátészalkai tejüzemében megvalósult kapacitásbővítő beruházás átadásán 2019. október 1-jén. A Túró Rudit is előállító holland tulajdonú cég másfél milliárd forint értékű saját forrásból bővítette gyártó- és csomagolókapacitását.
MTI/Balázs Attila
Szautner Péter a mátészalkai gyáregység kapacitásbővítő beruházásának átadásán 2019-ben.
Fotó: Balázs Attila / MTI

A vezérigazgató felhívta a figyelmet: azzal, hogy tavaly hirtelen a kilencszeresére ugrott fel a gázár, azonnal egyértelművé vált, hogy ezt az ugrást az árakban nem lehet érvényesíteni. Annak ellenére viszont, hogy azóta némileg konszolidálódott a helyzet a piacon, arra már semmiképp sem lehet számítani, hogy a költségszint visszatérne a 2020–2021-es tartományba. A másik, az ágazat szereplőit is érzékenyen érintő körülmény a reáljövedelmek augusztus–szeptembertől megfigyelhető csökkenése, hiszen ennek nyilvánvalóan a forgalomra is van hatása. 

Az utóbbi egyébként a tejtermékeknél egy év alatt 10 százalék feletti mértékben csökkent Magyarországon, ám a visszaesés mértéke kategóriánként eltérő.

A tavaly – és részben az idei év első felében – jelentkező kedvezőtlen hatásokat folyamatos innovációval, a hatékonyság növelésével igyekezett enyhíteni a vállalat.

Szautner Péter szerint a hazai tejágazat előtt két nagy lehetőség áll: az egyik, hogy az egy főre jutó tejtermékfogyasztás jóval alacsonyabb Magyarországon az uniós átlagnál – a vajé például nagyjából a fele –, tehát bőven van növekedési potenciál a hazai piacon. A másik lényeges kitörési pont a hazai szereplők számára a külföldi regionális piacokon való megjelenés, hiszen ezzel a mérethatékonyság nagyban növelhető.

A sajtótájékoztatón elhangzott: augusztus elsejével 

Szecskó Ferenc, a vállalatcsoport romániai leányvállalatának vezérigazgatója veszi át a FrieslandCampina Hungária Zrt. irányítását, Szautner Péter pedig – szintén vezérigazgatóként – a belgiumi és franciaországi operációért felel majd.

Szecskó Ferenc az elmúlt négy évben irányította a romániai leányvállalatot, az azt megelőző nyolc évben pedig Magyarországon, a sales területen tevékenykedett. A magyarországi cég vezetésével párhuzamosan a szakember az év végéig, a jövő év elejéig még biztosan irányítja a romániai leányvállalatot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.