BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Úszunk a milliárdokban – ennyit költenek a magyarok medencékre és nyári játékokra

A Regio Játék éves forgalmának közel egyötöde a nyári időszakban realizálódik, köszönhetően például a medencéknek, amelyekből a tavalyi szezonban 3,5 milliárd forintot meghaladó összegért értékesített itthon. A trend idén is folytatódik, a piacvezető magyar cég 20 százalékos bevételnövekedést vár ettől a szegmenstől.

A magyar családok jellemzően 2–5 ezer forintért vásárolnak strandjátékot nyáron – írja közleményében a Regio Játék, kiemelve, hogy a legkelendőbbek a vízipisztolyok, úszógumik és homokozójátékok. A piacvezető játékkereskedő éves forgalmának közel egyötöde a nyári időszakban realizálódik, köszönhetően például a medencéknek, amelyekből a tavalyi szezonban 3,5 milliárd forintot meghaladó összegért értékesített itthon. A cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy nyaralást tízből nyolc kisgyermekes család tervez idén, többnyire belföldi úti céllal.

Staycation,At,Home.,Little,Girl,In,Swimsuit,Rolls,Down,Slide
Tavaly 3,5 milliárd forintot hagytunk ott medencékre a Regio Játéknál.
Fotó: Shutterstock

„Évről évre egyre több játékot vásárolnak a szülők nyáron, tavaly emiatt sokkal nagyobb árukészlettel vártuk a kánikulát. Idén is felkészültünk a nagyjából augusztus közepéig tartó nagyfokú érdeklődésre, becslésünk szerint az éves forgalmunk csaknem egyötöde (körülbelül 18 százalék) teljesül majd ebben a szezonban 14 400 forintos online és 8500 forintos áruházi kosárértékek mellett” – mondta Gyaraki Dávid, a Regio marketingvezetője.

Mennyit költenek a magyarok medencékre?

A szakember kiemelte, hogy a vízparti játékok mellett sokan keresik a szabadtéri játékokat, sportszereket, labdákat, de a legó, a társas és a kártya népszerűsége sem csökken. A tavaly nyáron kialakult medencetrend jelenleg is tartja magát: az elmúlt évben 3,5 milliárd forintért értékesítettek belőlük, idén 20 százalékos bevételnövekedést várnak ettől a kategóriától – tette hozzá Gyaraki.

Hol üdülnek idén a magyar családok?

A Regio Játék felmérése alapján a válaszadók 60 százaléka tervez belföldi nyaralást, a legnépszerűbb úti célok 

  • a Balaton-part, 
  • Zalakaros, 
  • Eger, 
  • Hajdúszoboszló és 
  • Gyula. 

Külföldre mindössze a megkérdezettek egynegyede indul, a legtöbben Horvátország, Olaszország vagy Görögország felé veszik az irányt.
Ami pedig a gyerekeket illeti, a legtöbben közülük a nyári szünetben strandolni és játszóterezni szeretnének, és minél többet kirándulni is.

Kids,Play,With,Water,Gun,Toy,In,Garden.,Outdoor,Summer
A legtöbb gyerekre idén nyáron az édesanyjuk vigyáz, de a nagyszülők is besegítenek.
Fotó: Shutterstock

Mennyit fizetnek a magyar családok a táborokért? 

Az is kiderült, hogy a gyermekek az édesanyjukkal töltik a szünidő legnagyobb részét, felügyeletükben további segítséget a nagyszülők és a különböző táborok nyújtanak, ezekbe azonban idén tízből csupán három gyermek megy a kutatás szerint. Közülük a négy-öt napos sport-, alkotó- és napközis táborokat jelölték meg leginkább. 

A szülők többsége (52 százalék) 25–50 ezer forintot szán a táborra, és további 2–5 ezer forintos zsebpénzt ad.

Top 5 kategória a nyári szezonban a Regio Játék értékesítési adatai alapján áruházi vásárláskor:

  1. legó,
  2. társasjáték, kártya,
  3. strandjáték, medence,
  4. játékautó, jármű,
  5. kreatív, fejlesztő játék.

Top 5 kategória ugyanebben az időszakban online vásárlás esetén:

  1. szabadtéri játék,
  2. strandjáték, medence,
  3. sportszer, labda,
  4. kreatív, fejlesztő játék,
  5. játékfigurák.

A gyerekeken nem spórolnak a családok, töretlen a forgalom a játékboltokban

A legkisebbek nem érezték meg a bőrükön a válságot tavaly karácsonykor, annak ellenére sem, hogy a játékok 20-30 százalékkal drágultak a 2021-es árakhoz képest. A szülők átlagosan 13–15 ezer forint közötti értéket hagytak a játékboltokban, hogy még csodálatosabb legyen az ünnep a legkisebbeknek.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.