BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ez lehet a MÁV utolsó esélye, hogy megnyugtassa az osztrákokat: végre szolgálatba állnak a bérelt mozdonyok

A Tokaj körIC-vel elindult kora reggel a MÁV-Start első bérelt mozdonya a Keletiből a Nyugatiba.

Munkába állt hétfő reggel az első Akiem-Taurus, amit a MÁV-Start bérel a MÁV Rail Tourson keresztül az Akiemtől, írja az Iho.hu. A szaklap emlékeztet rá, hogy a korábban a Dispolok, majd az MRCE flottáját erősítő gépeket az Akiem vásárolta meg a közelmúltban, és mivel ezek már gyakorlatilag születésük óta bejárósak Magyarországra, gond nélkül tudta csomagban értékesíteni a mozdonyokat itthon.

Vienna,,Austria,-,June,17,2018:,Máv,470-001,H0,Dc
Fotó: Shutterstock

Még augusztusban derült ki, hogy az állami vasúti társaság összesen 15 mozdonyt venne bérbe az Akiem lízingcégtől, bár sok volt a kérdőjel, végül mégis sikerült nyélbe ütni az üzletet. A Siemens ES64U2-es Eurosprinterek, vagy közkeletű nevükön a Taurusok az év végéig állnak forgalomba és megkapják az IC+-kocsikon debütált arculatot is.

Az első példány, a 6182 565-ös mozdony hétfő reggel, egészen pontosan a 7.25-ös Tokaj körIC-vel indult el a Keletiből a Nyugatiba, ahonnan délután-este még Záhonyba megy tovább.

Bár a mozdonyok használatok, hiszen 2004-es évjáratúak, tehát 18-19 évesek, a MÁV szerint így is kiváló műszaki állapotnak örvendenek.

A szakportál megjegyzi, hogy nagyon nagy szüksége van a Startnak ezekre a modern villamos mozdonyokra, és nem csak a korosodó Szili-állomány miatt: a hírek szerint az osztrákok az év végével nem engedik már be az ETCS Level 2-es vonatbefolyásoló rendszerrel fel nem szerelt járműveket a vasúthálózatukra, és mivel sem a startos Traxxok, sem a 470-es Bikák nincsenek ezzel felvértezve, a megfelelő mozdonyok bérlése erre a problémára is megoldást nyújt.

Korábban írtunk róla, hogy a MÁV-Start is elismerte, hogy járműhiánnyal küzd, a helyzet pedig különösen súlyos a mozdonyállomány esetében. Igaz, hogy a MÁV–Volán-csoport rendelkezik hosszútávú járműbeszerzési stratégiával, amelynek része volt a 115 Vectron-mozdony beszerzése is, ám azt azóta forráshiány miatt lefújták.

Az indulásnál egyébként jelen volt Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója, Schvéd Norbert, a MÁV Rail Tours Kft. ügyvezető igazgatója, Biber Anett, a MÁV Zrt. szóvivője és még sokan mások. A jelek arra utalnak, hogy a bérmozdony(ok) forgalomba állításának apropóján a vasúttársaság hamarosan új videóval jelentkezik az interneten teszi hozzá a szakportál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.