Magyarországon a külföldi tőkeállomány meghaladja a százmilliárd eurót, a kormány célja, hogy 2030-ra ez megduplázódjon – jelentette ki Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter az Audi Hungária Zrt. 30 éves jubileumi fennállását ünneplő eseményen, amelyen az új generációs elektromos motorok (PPE) sorozatgyártását is elindították. A tárcavezető szerint az FDI-állomány növelésében a nyugati és keleti tőke szerepe egyaránt fontos, így hazánk arra törekszik, hogy összekapcsolódási pont legyen a legfejlettebb nyugati és keleti technológia számára. Ennek következtében 2030-ra az export GDP-arányos mértéke elérheti a 100 százalékot, miközben exportkomplexitásunk továbbra is a világ élvonalába tartozhat. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy az évtized végére elérjük az uniós fejlettség 90 százalékát – tette hozzá.
Hangsúlyozta, a kormánynak is van házi feladata, például az energia, az infrastruktúra és a munkaerőképzés terén. Szerinte elegendő, olcsó és zöld energiára van szükség.
A kormány ezért építi meg Paks II.-t, támogatja a napelem-telepítéseket, valamint az ipari méretű energiatároló egységek megépítését.
Egy ilyen gazdaság pedig több munkaerőt fog igényelni, a kormány álláspontja szerint ezért képezni kell a munkaerőt, kihangsúlyozta, hogy a magyar munkaerőt. Jelezte, hogy az aktivitási rátát növelni kell, szerinte erre van is lehetőség, ám ahol nincs elég munkaerő, ott vendégmunkásokra lesz szükség, „de ezt nagyon erősen be fogjuk szabályozni”.
Nagy Márton szerint modern infrastruktúrára van szükség, ami elsősorban főként logisztikát jelent. A logisztikai lehetőségek kiaknázása érdekében tovább kell fejleszteni az infrastruktúrát, így autópálya-építésekre, vasútfejlesztésekre, a légi szállítmányozás megerősítésére és a vízi szállítmányozás bővítésére van szükség. Ennek eredményeként a kormány célja, hogy a GDP 5 százalékáról 10 százalékra emelkedjen a logisztikai szektor hozzáadott értéke.
A járműiparra rátérve elmondta, hogy közel 150 ezren dolgoznak a szektorban, és a GDP 20 százalékát állítja elő, ezt szeretnék 30 százalékra feltornázni.
Egy egy függőséget és lehetőséget is jelent
– mondta, hozzátéve, hogy a következő években 6300 milliárd forint értékű fejlesztés érkezik az ágazatba. Leszögezte, hogy a magyar autóipar nem csak nyugatra, keletre is nyit, ennek köszönhetően kialakul egy elektromos ökoszisztéma, ami a magja lesz a magyar gazdaságnak. A miniszter szerint a jövőt úgy kell elképzelni, hogy a család napelemen keresztül feltölti az elektromos autóját. Ebben a folyamatban szerinte nagyon fontos feladat hárul az Audira.
Magyarország eddig 60 milliárd forinttal támogatta a cég beruházásait, a munkahelyteremtést. A vállalat 12 ezer családnak biztosít megélhetést, magyarországi szolgáltatói és beszállítói révén nagyjából 50 ezer szakembernek ad munkát, miközben Magyarország exportteljesítményének nagyságrendileg 8 százalékát biztosítja.
Az Audi további 54 millió euró (20 milliárd forint) összesített értékű projektet tervez idén, és kéri az állam támogatását a zöldátállás jegyében. Az állam vizsgálja, és nyitott a projektek támogatására. Ide tartozik 3500 munkavállaló átképzése a megvalósuló zöldberuházások érdekében, a szén-dioxid-lábnyom drasztikus csökkentése, az elhasznált akkumulátorok újrahasznosítása, a győr-bácskai szennyvíztelep szennyvíz-újrahasznosítása és a gyár hőveszteségének optimalizálása.
A gazdaságfejlesztési miniszter a magyar kormány nevében köszöntötte a 30 éves Audi Hungáriát, és kijelentette, hogy a további FDI-beáramlást miden eszközzel támogatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.