A mesterséges intelligencia (MI) sok esetben segít, de a hibázási lehetőség miatt egyelőre célravezetőbb hibrid megoldásokat választani a szállodaiparban – jelentette ki a Brand Festivalon megtartott előadásában Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője a Turizmus szakportál beszámolója szerint.
A lap szerint a fesztivál hallgatóságát a szakember avatarja üdvözölte. Orbán Ráhel az EQ vs. AI – Az érzelmi és a mesterséges intelligencia viszonya az idegenforgalmi szektorban címmel megtartott prezentációban amellett érvelt, hogy ugyan az MI használata sok tekintetben támogatja az üzemeltetést, az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból. Az iparágat a „polikrízis” korában számtalan hatás éri, ugyanakkor a technológia az egyetlen pont, ahol lépést tudunk tartani a jövővel.
A szálláshelyek üzemeltetése során évek óta használnak MI-alapú szoftvereket, többek között a revenue management, a sales és marketing, a biztonság, az energiahatékonyság területén.
Ezeknek a programoknak a nagy részét jelenleg elsősorban a nagy szállodák tudják megfizetni, de a piac bővülésével párhuzamosan egyre több a „dobozos”, a kisebb szállodák számára is elérhető termék. Működésükben azonban egyelőre sok a hiányosság, ezért fontos, hogy a szolgáltatók edukáltak legyenek, és tisztában legyenek az eszközök korlátaival.
Szolgáltatói folyamatokat bemutatva Orbán Ráhel sorra vette, hogyan tudja a mesterséges intelligencia segíteni az üzemeltetést és a vendégélmény fokozását.
A programok a housekeeping területén is nélkülözhetetlenek, csakúgy, mint a vendégprofilokat készítő CRM-rendszerek esetén.
Ismertetése szerint a BDPST új szállodája esetén a MI csak háttértámogató szervként működik, de sok hotelben virtuális asszisztensként, robot bellboyként vagy avatarként a koncepció részét képezi és hangsúlyos az alkalmazása. Példaként hozta a japán Hen na Hotelt, melyben robotok segítségével minimalizálják az emberi erőforrás használatát. Hangsúlyozta, hogy a mesterséges intelligenciát úgy kell használni, hogy az üzleti tevékenységet fokozza anélkül, hogy elvenné a siker alapvető, emberektől emberig tartó részét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.