BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Orbán Ráhel: a robotok nem tudják pótolni az emberi jelenlétet

Bár a mesterséges intelligencia használata sok tekintetben támogatja az üzemeltetést, az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból – vélekedik Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője, aki egy konferencián beszélt a mesterséges intelligencia helyes használatáról.

A mesterséges intelligencia (MI) sok esetben segít, de a hibázási lehetőség miatt egyelőre célravezetőbb hibrid megoldásokat választani a szállodaiparban – jelentette ki a Brand Festivalon megtartott előadásában Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője a Turizmus szakportál beszámolója szerint.

Orbán Ráhel: a robotok nem tudják pótolni az emberi jelenlétet

A lap szerint a fesztivál hallgatóságát a szakember avatarja üdvözölte. Orbán Ráhel az EQ vs. AI – Az érzelmi és a mesterséges intelligencia viszonya az idegenforgalmi szektorban címmel megtartott prezentációban amellett érvelt, hogy ugyan az MI használata sok tekintetben támogatja az üzemeltetést, az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból. Az iparágat a „polikrízis” korában számtalan hatás éri, ugyanakkor a technológia az egyetlen pont, ahol lépést tudunk tartani a jövővel.

A szálláshelyek üzemeltetése során évek óta használnak MI-alapú szoftvereket, többek között a revenue management, a sales és marketing, a biztonság, az energiahatékonyság területén.

Ezeknek a programoknak a nagy részét jelenleg elsősorban a nagy szállodák tudják megfizetni, de a piac bővülésével párhuzamosan egyre több a „dobozos”, a kisebb szállodák számára is elérhető termék. Működésükben azonban egyelőre sok a hiányosság, ezért fontos, hogy a szolgáltatók edukáltak legyenek, és tisztában legyenek az eszközök korlátaival.

Szolgáltatói folyamatokat bemutatva Orbán Ráhel sorra vette, hogyan tudja a mesterséges intelligencia segíteni az üzemeltetést és a vendégélmény fokozását.  

A programok a housekeeping területén is nélkülözhetetlenek, csakúgy, mint a vendégprofilokat készítő CRM-rendszerek esetén.

Ismertetése szerint a BDPST új szállodája esetén a MI csak háttértámogató szervként működik, de sok hotelben virtuális asszisztensként, robot bellboyként vagy avatarként a koncepció részét képezi és hangsúlyos az alkalmazása. Példaként hozta a japán Hen na Hotelt, melyben robotok segítségével minimalizálják az emberi erőforrás használatát. Hangsúlyozta, hogy a mesterséges intelligenciát úgy kell használni, hogy az üzleti tevékenységet fokozza anélkül, hogy elvenné a siker alapvető, emberektől emberig tartó részét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.