„Azon dolgozunk, hogy Szeged és a Homokhátság minden egyes lakója nyertese legyen a BYD nagyberuházásának” – írja Facebook-oldalán Mihálffy Béla. A Delmagyar által idézett bejegyzés szerint a cél az, hogy ne csak a Szeged városa, hanem a környező homokhátsági települések is élni tudjanak a BYD adta lehetőségekkel. Ezért a kormányzattal közösen megkezdték egy homokhátsági térségfejlesztési csomag előkészítését, amely az infrastrukturális fejlesztések mellett oktatási, képzési intézményi fejlesztéseket, közlekedési fejlesztéseket és mező-, illetve vízgazdálkodási fejlesztéseket fog tartalmazni – áll a bejegyzésben.
A beruházás több milliárd eurós nagyságrendű, és ezres nagyságrendben teremt új munkahelyeket.
A magyar kormány természetesen pénzügyi támogatást fog biztosítani ehhez, ennek mértékét az Európai Bizottsággal való egyeztetéseken véglegesítik.
Mint ismert, a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházásával megépülő szegedi gyárban a BYD új energiákkal hajtott járművei – tehát elektromos autók – készülnek majd, kifejezetten az európai piacra. A gyár három éven belül kezdi meg a termelést.
A Magyarország területének 10 százalékát elfoglaló Homokhátság településeinek – Szabadszállás, Fülöpszállás, Kerekegyháza, Izsák, Orgovány, Mikebuda, Nyársapát – nagy lehetőség a kínai autógyár megjelenése. A vízgazdálkodási beruházások szükségességét jól jelzi, hogy a Homokhátságot az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) 2004-ben hivatalosan is a félsivatagos övezetek közé sorolta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.